• Här och nu

Har du dåligt samvete för att vissa är ensamma/mår dåligt på julen?

Ett återkommande ämne varje år; julen är en gemensam njuting, men för många är det årets plågsammaste tid. Ja, men de lider inte direkt mer för att man själv njuter, om man inte kablar ut en massa skryt. Dra vårt strå till stacken o göra lite insatser på olika sätt, kan vi dock göra. För egen del har jag ett fadderbarn i Estland, där föräldralösa barn inte har nån hög status. Bjuder även ner min moster som är ensam. Har ett barn med handikapp o känner att det jag gör är vad vi orkar o har råd med. Så med den insatsen tänker jag njuta. Dock har det ju framkommit att många hemlösa är detta pga. oupptäckt npf; adhd mm och det är nåt att fundera över, hur man kan gå vidare med. Hur tänker ni kring detta?

• Svar på tråden Har du dåligt samvete för att vissa är ensamma/mår dåligt på julen?
  • Kan inte bli bättre än såhär

Nej det har jag inte dåligt samvete för. Dock skär det i hjärtat när jag tänker på att många barn mår dåligt på jul för att föräldrarna är fulla och bråkar. Nykter jul tack!

• Här och nu
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2010-12-02 10:18:47 följande:
    Nej det har jag inte dåligt samvete för. Dock skär det i hjärtat när jag tänker på att många barn mår dåligt på jul för att föräldrarna är fulla och bråkar. Nykter jul tack!
    Fast varför ska kan hantera alkohol skippa det helt?
  • La Lola
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2010-12-02 10:18:47 följande:
    Håller med.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Här och nu
    La Lola skrev 2010-12-02 10:23:10 följande:
    Håller med.
    Kommentera inlägg nr 3!
  • Kan inte bli bättre än såhär
    Här och nu skrev 2010-12-02 10:23:04 följande:
    Fast varför ska kan hantera alkohol skippa det helt?
    Riktas väl mer till de som inte kan nöja sig med julöl till maten. Finns ju de som väntar hela dagen på att maten ska fram så att " startskottet" går så att de kan dra igång med öl, vin, snaps och grögg...
  • La Lola
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2010-12-02 10:43:05 följande:
    Riktas väl mer till de som inte kan nöja sig med julöl till maten. Finns ju de som väntar hela dagen på att maten ska fram så att " startskottet" går så att de kan dra igång med öl, vin, snaps och grögg...
    Håller med igen.
  • Här och nu
    Ja, men då behöver man inte hojta nykter jul rent allmänt.
  • La Lola
    Här och nu skrev 2010-12-02 10:46:41 följande:
    Ja, men då behöver man inte hojta nykter jul rent allmänt.
    Nä, gud så hemskt om nån missförstår hur man menar.......
  • Mizzz
    Varför kan man inte skriva det man menar då? Alltså, skippa fyllan på julafton?
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
Svar på tråden Har du dåligt samvete för att vissa är ensamma/mår dåligt på julen?