• Ronjan709

Ni som har barn med astma är de ute i kylan?

Vid vilken tempearatur håller ni era barn som har astma inomhus?
    Har ni en gräns vid förkylning o en annan gräns när de är mer symptomfria?
    Hur gör ni på dagis? På min sons dagis sover man ute och jag är inte säker vid vilken temperatur man ska ha honom sovande inne och vid vilken temperatur han inte ska leka inne.
    Hur försiktiga är ni? Är intresserad av att höra hur NI gör på vintern?

• Svar på tråden Ni som har barn med astma är de ute i kylan?
  • Ronjan709

Ingen fler med barn som har astma? Som i dag tex -5 grader. Brukar era små få sova ute då?

• crossfit

Alla barn med astma reagerar ju inte på kyla. Man får väl prova sig fram och se om barnet mår dåligt. En del får mindre symtom ute trots att det är kallt.

• Ronjan709
    crossfit skrev 2010-12-04 21:21:53 följande:
    Alla barn med astma reagerar ju inte på kyla. Man får väl prova sig fram och se om barnet mår dåligt. En del får mindre symtom ute trots att det är kallt.

Ok. Då är det nog därför jag inte hittar ngr generell riktlinjer heller när jag läser om astma.
  • Monna

Min dotter har förkylningsastma o går på utedagis. De sover ute i ett vindskydd med kläder + sovsäck tills det blir omkring -5 eller -10 grader, då brukar de sova inne.

Hon har haft en hel del problem med astma nu i höst, men jag är osäker på om det är kylan eller om det är att hon har dragit på sig mellan 8-10 förkylningar på bara ett par månader sedan hon började på dagis...

Generellt sett kan jag nog ändå säga att jag själv som hade astma som barn mådde mycket bättre när det var kallt än när det var fuktig luft. Hellre -5 än +5 med andra för min egen del.

Svar på tråden Ni som har barn med astma är de ute i kylan?