MalinEddie skrev 2010-12-02 11:46:54 följande:
Okej:) Jag ville bara tipsa om den eftersom den hjälpte mig jättemycket när mina små hade sådana faser. Jag upplevde det som om faserna det första året gick över fortare om vi bar mycket och samsov. Här varade dom mellan 3- 6 veckor och sedan var barnen sitt vanliga jag igen.
Ja just det där med samsovning är ett stort dilemma just nu.. han har sovit ensam i eget rum ända sen han var 3 månader, utan problem. Så om han vänjer sig vid att sova med oss NU, hur kul blir det att få honom i eget rum sen igen?? han ska ju börja på dagis nu om en månad oxå, och då vill man ju gärna att det funkar!? =S
Jkpg Deluxe skrev 2010-12-02 11:46:09 följande:
Vår son är född 16/1...är vääldigt mammig och vill vara nära ofta, men sedan kan han helt plötsligt åla ner ur ens famn och knata iväg själv en kort kort stund, sen måste han till mig/mamma igen! pappa duger inte så bra nu, i nödfall liksom...
Har också sovit jättebra men vaknar mer nu igen och sover allmänt lite oroligare...dock inga skrik...men GNÄLL GNÄLL och klagan/smågråt...
Han är dock även konstig i magen så vi har tagit prover nu för att uptäcka ev. allergier...
Skönt o höra om fler =) Ja han fick diagnosen Mjölkprotein-allergi när han va nyfödd, (storebror har det oxå), men vi insåg vid 7 månader att han visst tålde mjölken.. Så jag tror inte att det är ngt sådant.. men man undrar ju, man vill ju lixom intala sig att nåt måste vara fel när edt ska va ett sånt konstant gnäll?
hmm.. man får stå ut helt enkelt, det är tur att det finns kärlek i överflöd! =)