• Anonym

har kopparspiral och mensen är över en vecka sen.

Jag har kopparspiral och nu är mensen en vecka sen, kan det hända att mensen inte kommer nån månad? eller att den kommer nån vecka senare? jag har haft mens varje månad.

Men nu börjar jag lite fundera på ifall jag kanske blivit gravid änd´å?

• Svar på tråden har kopparspiral och mensen är över en vecka sen.
  • Elin hogberg

Med kopparspiral ska mensen inte utebliva. specielt inte om du har haft mens varje månad innan. Jag har kopparspiral och jag var med om att mensen var lite över en vecka sen, så den kan vara sen.  men jag vet inte helt säkert. testa dig för säkerhets skull. jag har en vän som blev gravid med tvillingar trots kopparspiral. så det kan hända.

• Malte10

Ta ett test. Har du haft spiralen länge? Har väl egentligen ingen betydelse men jag undrar bara.
    Det är ju inga hormoner i kopparspiralen så sådana problem ska inte uppstå, det man kan ha är ju smärtor och småblödningar.

• johandra

Ta ett test,kopparspiralen ska inte påverka menscykeln. Därmed inte sagt att mensen inte kan bli sen för det..

Jag blev gravid med min kopparspiral. slutade som det ofta gör med ett utomkvedshavandeskap så det blev inget barn då tack o lov

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Anonym

jag har haft den i 8-9 månader, hade däremot ont i magen (som mensvärk) för ungefär 10 dagar sedan, trodde att det var mensen som var på väg men icke..  väntar en vecka sedan så kanske man ska testa sig..

• Anonym

Min treåring är resultatet av min kopparspiral...

Testa!

• johandra

Jag tycker du ska ta ett test genast. Är det så att du är gravid så är det bra att kolla upp så det sitter rätt innan det går illa. Jag hade oxå som mensvärk i ett par veckor,kom lite då o då...sen var jag ute o körde o fick som en värk v ilket gjorde att jag testade. samma eftermiddag drog mitt X igång ordentligt. Jag hade tur och slapp operation dock då kroppen lyckades sköta det av sig själv o fostret stöttes ut i buken. Men väldigt ofta behövs det en operation. Om det nu inte sitter rätt då förståss, men det är rätt vanligt med X när man blir gravid med spiraler...

• johandra

jag hade haft min spiral ca 6månader när jag fick mitt x, då trodde dom att jag var i v 8-9 nånstans,det brukar visst vara då fostret är för stort för äggledaren...

• Anonym

konstigt nu medans jag sitter här vid datorn så kände jag att det rann till i trosorna, går på toa och tar lite papper och det kommer ut lite rosa/rött slem, torkar mig lite mer.. och inget mer kommer.. Så nu har jag binda och väntar på att mensen kommer!

• Dutten6

jag hade spiral 1 år innan ja tog ut den för mensen blev helt oregelbunden, jag hade 28 dagar innan o när ja satte in den kunde den komma allt mellan 17-35 dagar, tog ut den i september förra året o mensen har vart regelbunden sen dess..

• Madick

Köp hem ett par test så du har. OM du blir gravid måste spiralen ut så fort som möjligt, livmodern växer snabbt och det blir omöjligt att få tag på trådarna om man väntar för länge (enl. min BM)

Dock kan mensen sega sig med kopparspiral har jag märkt. Kanske det är de gångerna det blir befruktat och sen inte fastnar?

Svar på tråden har kopparspiral och mensen är över en vecka sen.