• lepe

Någon som åkt med Iceland Air till USA?

Vi åker till USA med Iceland Air om en dryg vecka. Det är första gången vi flyger med detta bolag och jag vet att mat inte ingår utan får köpas ombord. Nu har jag läst lite väl många negativa omdömen om servicen och maten, (eller rättere sagt avsaknaden) vissa har blivit helt utan för maten tog slut, i andra fall fanns bara mackor att köpa under hela USA-flygningen.
    Finns det någon med andra erfarenheter?

• Svar på tråden Någon som åkt med Iceland Air till USA?
  • evaoregon

Jag bor i USA och flög med Icelandair till Sverige i somras.  Vi var mycket nöjda med dem och tyckte att de hade bättre mat än de flesta flygbolag och trevlig personal.  Det enda som var slut på våra flygningar var någon kaka, men de erbjöd de ett annat alternativ.

• lepe

Tack, det låter lovande! Fick man så man blev mätt? Såg tex en fruktskål på menyn för 5 euro tror jag, var det bara de ordinarie 5 minimelonbitarna och 3 vindruvor som med andra bolag eller var det mer?

• evaoregon

Fruktsalladen var lite mer än vad man vanligen får.  Maten var överhuvudtaget bättre än den "gratis" flygplansmat som brukar ingå på reguljärflyg över Atlanten.  Våra flygbiljetter ifrån Seattle till Köpenhamn var mycket billigare än med andra bolag så jag såg det som så att vi fick betala lite extra för maten och det var helt ok eftersom vi tjänade på det hela ändå.  Våra barn (9 resp 6 år) fick gratis mat.  Det ingår för barn som har eget säte.  Det var hamburgare, pizza och liknande.  Dryck och någon godisbit ingick också.

Jag skulle helt klart gärna flyga med Icelandair igen.  I mitt tycke var personalen trevligare och servicen bättre än med t ex SAS. 

Maten på flyget var inte billig, men allt är dyrt på Island också (vi var där under 5 dagar innan vi flög vidare till Köpenhamn).  Underbart land!  Sååååå vackert!

• lepe

Ja biljettpriset var bra, speciellt med tanke på att vi blir borta över både jul och nyår. Tror också att vi tjänar 4 timmar på ditresan jämfört med SAS, det är mycket värt.

• evaoregon

Ett tips är att ta med egna hörlurar.  Barn får gratis, men vuxna får betala för hörlurar.

• Dixie

vi åkte med Iceland Air Kph - Seattle förra hösten och jag tyckte man fick bättre mat där än på många andra flygningar! Det var mycket kalla rätter, mackor, sushi, sallad m.m

• magnea

Har flugit Icelandair säkert 30 ggr då jag bott på Island under många år. Aldrig åkt till USA dock. Jag tycker inte att de skiljer sig så mycket från andra, men det har varit ganska bra köpemat nu på siståne. Jag håller med Evaoregon om att ni skall ta med hörlurar, jag brukar vara för snål för att köpa eftersom jag har flera lurar hemma. Det brukar finnas flera filmer att välja mellan, samt tv serier osv. så det rekommenderas!

• evaoregon
    teddybjörnen fredriksson skrev 2010-12-23 10:53:39 följande:
    Jag har också bokat Iceland Air och flyger i Economy Class, ingår mat och hörlurar till barnen i den klassen också?
    Ja, vi flög i economy class i augusti och då ingick mat och hörlurar till barnen.  Vuxna får betala för båda så ni kan ta med egna hörlurar till er vuxna.
Svar på tråden Någon som åkt med Iceland Air till USA?