• tjoohej

Ska för första gången prova på att göra cupcakes.... Så en fråga....

Ja, som sagt.... Ska idag prova på att göra cupcakes för första gången, hittade ett recept med innehållande philadelphiaost i frostingen o nu undrar jag.... Kanske en dum fråga men hur förvarar jag cupcakesen när dom e färdiga???? I kyl eller kan dom stå framme??? Tänkte mest på frostingen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 16:50
    Hmmmm.... Dom blev inte så goda som jag förväntat mig Kom på mig själv att jag har nog försökt mig på detta innan men att det e nog själva philadelphiaosten som jag inte riktigt gillar smaken på....

Någon som har förslag på frosting??? Utan philadelphiaost!

• Svar på tråden Ska för första gången prova på att göra cupcakes.... Så en fråga....
  • mariajohansson09

I kyl. Lycka till!

• tjoohej

Ok, tack för att ni svarade så fort! Då kan jag börja nu då....

• tjoohej

Hmmmm.... Dom blev inte så goda som jag förväntat mig   Kom på mig själv att jag har nog försökt mig på detta innan men att det e nog själva philadelphiaosten som jag inte riktigt gillar smaken på....

Någon som har förslag på frosting??? Utan philadelphiaost!

• tessimessa

Hej!
    Här verkar det finnas mycket samlad erfarenhet av cupcakes! Får jag flika in med en fråga? Sorry TS, menar inte att ta över..
    När jag gjorde Philadelphia frosting så blev det inte alls bra! Den blev alldeles rinnig och inte alls sådär luftig och fluffig.. Det var Philadelphia och florsocker, sen skulle man blanda i lite hallon. (Leilas recept.) Den var rinnig redan innan jag hade i hallonen så det var inte den vätskan som gjorde det heller.. Det gick absolut inte att använda den, den blev som en sås istället.

Varför blev den så? Har inte vågat mig på det där igen för vill inte misslyckas igen...

• AvalonC

Hur det det med mascapone??
    Den är ju mycket mildare i smaken...

Jag har aldrig bakat cupcake, men de är otroligt söta...
    så mascaponen är bara en teori...

vill ju se bilder på vad du blakat här i tråden :):):):

• Juppepuppe

Man skulle ju kunna ta vilken "kräm" som helst! Sånt man brukar ha i tårtor...

Eller grädde med smak:
    Grädde med lemon curd
    Grädde med mosade hallon
    Grädde med smält choklad i (stelnar när den blir kall)

Eller arlas nya gräddsortiment, med smak. Har inte testat dem, men finns med choklad och nåt annat (hallon eller jordgubb, kommer inte ihåg)

• tjoohej
    mariajohansson09 skrev 2010-12-04 22:15:58 följande:
    Det här är en frosting som liknar den jag brular göra. Jag gör fudgefrosting på mina cupcakes. Använder aldrig philadelphia.
    www.matklubben.se/recept/fudgefrosting_83070....
    Hmmm... Måste vara inloggad medlem för att se hela detta recept
    Dela gärna med dig av receptet!
Svar på tråden Ska för första gången prova på att göra cupcakes.... Så en fråga....