• midsomer

Grav.nästäppa och linser?

Har blivit så väldigt täppt i näsan redan tidigt i graviditeten. Tycker att jag gått med detta hur länge som helst. Saken är den att så länge man är förkyld så ska man inte använda kontaktlinser. Jag brukar märka vid vanliga förkylningar att man blir väldigt känslig i ögonen om man har linserna i.

Men jag avskyr att använda glasögon och längtar till jag får sätta in linserna. Har redan huvudvärk av snuvan och det blir inte bättre av glasögonen. Är det någon mer som råkat ut för detta och hur har ni gjort. Kollat efter speciallinser eller kan man använda linserna ändå för att det inte är en traditionell förkylning??

• Svar på tråden Grav.nästäppa och linser?
  • midsomer

Men har du kollat om det klassas som en vanlig förkylning? För i så fall så ska man ju absolut inte använda linserna! Jag är ganska ny på det här med linser men det är vad jag läser överallt i alla fall.

Men du kanske inte kände av att ögat blev irriterat?!

• älskarlivet81

Jag använder linser även när jag är förkyld, inte alltid men ofta, så länge inte ögonen känns torra och irriterade.

• NochA

Jag har haft linser i mer än 10år nu och jag använder de nästan jämt. Använder de även när jag är förkyld om det känns bra. Fast jag brukar låta ögonen vila lite längre perioder eller lite oftare då så att jag inte ska bli irriterad. Har oxå grav.nästäppa och det är inga problem för mig att använda linserna

• mer grubbel

Jag har använt linser i 15 år och har de på mig även om jag är förkyld utan problem. Har glasögon på mig hemma bara.
    Ögonen kan bli torra under graviditet utan att det är nåt farligt, och man kan ta ögondroppar för att smörja. Systane är den som jag brukar använda. 

Svar på tråden Grav.nästäppa och linser?