• Anonym (ledsen)

Gravid

Jag är gravid i femte månaden, han har tappat lusten för mig och vet inte om han älsar mig längre. Jag vet inte vad jag har gjort, annat än att jag var väldigt ledsen ett tag pga hormoner..

Han har sexlust för andra, för han sitter och skapar sexkontakter på nätet, som han säger att han tänker fullfölja så småningom. Vi har separerat från varandra för ca 2 veckor sedan, men vi hade inte sex alls ett par månader innan dess och glöden började avta ett par månader innan det. I samband med att vi fick reda på att jag var gravid började allt avta.

jag älskar honom så mycket och nu har jag föreslagit parterapi men han säger att han trivs med att vara obunden och han blir bara irriterad på mig vad jag än säger eller gör.
    jag vet verkligen inte vad jag har gjort fel..

Vet ni något sett jag kan prata med honom och se om han har något kvar för mig alls? Vi hade världens bästa förhållande innan graviditeten!

• Svar på tråden Gravid
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det låter verkligen olyckligt att du är gravid med en man som tycks vara så ointresserad av dig. Du ska vara försiktig med hur mycket du försöker så du inte utplånar dig själv i dina försök. Om han är intresserad får han visa det. Han har inte visat dig så stor respekt så här långt. Det är möjligt att ni bara kommer ha fokus på ert gemensamma barn och få det att fungera.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Gravid