• Kimmylee

Orkar man resa utomlands ensam med två treåringar?

Jag funderar på att resa till Kanarieöarna med mina 3,5-åriga tvillingtjejer i januari eller februari. Är det någon som har erfarenhet att resa själv med två barn som ligger någorlunda i det åldersspannet? Flygresan tar drygt 6 timmar. Själva vistelsen på hotellet är jag inte orolig för utan mest hur jag överlever flygresan. Är det ett självmordsuppdrag?

Någon annan som går omkring med samma funderingar och vill resa tillsammans med oss?

• Svar på tråden Orkar man resa utomlands ensam med två treåringar?
  • hymafr

Jag åkte ensam med min dotter i den åldern och hade nog tyckt att det var lättare om de varit två.
    Ladda upp med ordentligt med sysselsättning som t ex små böcker, små överraskningspaket, något att lyssna på i hörlurar (kanske de kan dela?), etc...

• 071001

Flyget skulle inte bekymra mig utan själva vistelsen. Jag har ett barn och skulle inte åka ensam med henne.

• tahira
    071001 skrev 2010-12-09 10:34:58 följande:
    Flyget skulle inte bekymra mig utan själva vistelsen. Jag har ett barn och skulle inte åka ensam med henne.
    Varför inte?
    Ung mamma och 'hemmafru' i London: tahirafaye.blogspot.com
  • 071001

Jag tycker helt enkelt att det är jobbigt trots att jag bara ett barn har. Att inte kunna få nån slags avlösning på en hel vecka.

• mia maria
    071001 skrev 2010-12-09 11:28:53 följande:
    Jag tycker helt enkelt att det är jobbigt trots att jag bara ett barn har. Att inte kunna få nån slags avlösning på en hel vecka.
    Men väger det inte upp att få resa bort med ditt barn på semester, till sol o bad i en hel vecka, o att komma bort från vardagen lite?
    Fast du kanske inte är ensamstående, o är ovan att vara helt ensam med ditt barn?
  • 071001

Det skulle inte bli semester för mig. Är inte ensamstående, nej.
    Jag var i Dubai en vecka med henne i våras och trots att vi bodde hos min kusin och jag gör inte om det själv. 

• mia maria
    071001 skrev 2010-12-09 12:23:07 följande:
    Det skulle inte bli semester för mig. Är inte ensamstående, nej.
    Jag var i Dubai en vecka med henne i våras och trots att vi bodde hos min kusin och jag gör inte om det själv. 
    Ja alla är vi ju olika, o tur är väl det!
    Trist att du inte känner att du kan ha semester med din dotter dock
  • 071001

mia maria, jag känner inte alls att det är trist. Vi vill gärna ha med pappan på våra semestrar .
    Nu blir dottern äldre såklart och då kanske jag ser det annorlunda.

• banansmoothie

Eeeeeeeeeh. Nej jag skulle absolut, aldrig i hela mitt liv åka på semester själv med två treåringar. Jag har en 2,5 åring och jag har åkt flyg med honom själv och det är sjukt jobbigt bara det. Att sen inte ha nån att hjälpa när man kommer fram. Nej ärligt jag skulle inte palla det med TVÅ barn. Jag klarar av det med ett, knappt.

Men, TS, om du har två barn och är van vid det tempot så kanske du skulle klara det galant! Det kan egentligen bara du veta!

Svar på tråden Orkar man resa utomlands ensam med två treåringar?