• Kitty 82

Hur bli av med bukfettet bäst?

Jag har problem med att bli av med mitt bukfett.
    Det försvinner alltid sist så man ser ut som ett äpple med styltor som ben

HUR blir jag av med bukfettet?
    Vilka övningar osv kan jag göra?

Jag ser alltid uppjäst/uppblåst ut om magen (Värst eftermiddagen/kvällen)

Jag tränar varje dag då 30 min/morgon/kväll på löpband samt på crosstrainer lite grann plus magövningar dagligen.

Efter tre graviditer har mina magmuskler dessutom delat sig vilket också kanske kan vara en orsak?

Snälla hjälp mig.

• Svar på tråden Hur bli av med bukfettet bäst?
  • SkäggBiffen

Ät rätt och inta mindre än va du gör av med. Sen skulle jag öka till 40 min.

• Kitty 82
    Plantagen skrev 2010-12-02 18:06:16 följande:
    Ät rätt och inta mindre än va du gör av med. Sen skulle jag öka till 40 min.
    Men rätt äter jag och inte mycket utan har mina huvudmål och mellanmål med tex frukt.
  • SkäggBiffen
    Kitty 82 skrev 2010-12-02 18:25:30 följande:
    Men rätt äter jag och inte mycket utan har mina huvudmål och mellanmål med tex frukt.
    kolozzeum.com/forum/showthread.php

Det inlägget är super att få råd ifrån. Jag följer den och det funkar kanon.
  • Underbara ungar

Om du har delade magmuskler så gör "vanliga" situps ingen som helst nytta. Då är det statiska övningar som plankan som gäller och sen finns det en metod som heter "tupler metoden" som ska göra under för just mammamagar.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Fiyali

Om du har utstående buk, så är det de inre bukmusklerna du behöver träna upp. Har du kontakt med de över huvudtaget?
    Pilates(inte på boll utan främst på matta) har jätte bra övningar för att träna upp bukmuskulaturen efter förlossning osv.
    Genom att få spänst i de, så drar buken sig inåt. Delvis samlas fettet på buken eftersom skinnet där är "lösare" efter graviditet/stor mage, genom att träna upp muskulaturen innaför, kan fettet inte gömma sig både innanför utan bara precis innanför huden.

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Kitty 82

har ni bilder/länkar till övningar man kan göra mot delade magmuskler?

• Adrastina
    Kitty 82 skrev 2010-12-04 17:50:31 följande:
    har ni bilder/länkar till övningar man kan göra mot delade magmuskler?
    länken jag skickade ska vara för delade magmuskler...
Svar på tråden Hur bli av med bukfettet bäst?