• Issa03

Varnar för känsliga läsare!

Hej jag har en fråga angående slidan efter förlossningen. Häromdagen när jag duschade så passade jag på att känna lite försiktigt där nere för att se om det hade förändrats mycket. Allting kändes jätte bra förutom att jag inte hittade hålet in. Jag tog då fram spegeln för jag var ju bara tvungen att kolla hur fan det såg ut igentligen och innanför dom inre blygläppare när hålet ska vara så var det helt igenmurat. det fanna bara ett pyttelitet hål längst upp mot klitoris och det är inte större än en topps pinne. Allting ser jätte bra ut och det verkar inte vara infekterat eller nått.
    Jag fick min dotter för 18 dagar sen och allting har läkt jätte fint och stygnen har lossnat. Någon som har en aning om vad det kan vara eller om någon mer har vart med om det eller vad jag ska göra.
    Tacksam för alla svar :)

• Svar på tråden Varnar för känsliga läsare!
  • Amazina

Menar du att du inte har någon slida kvar? Du är inte så svullen då? Be maken kolla efter, det är nog lättare än med spegel.

• Issa03

Vi har båda tittat och känt lite, där man ska stoppa upp tampongen så är det som en klump som sitter för hela hålet det ser ut som en kärna på en persika i både form och utseende fast större. Vi har dragit försiktigt i dom inre blygläpparna för att se om det är någon klipa mellan den här klupen och läppen men ser inget. Och längst upp är det ett litet hål som blodet förmodligen kommer ur. Jag har reagerat dom senaste dagarna att det inte kommer lika mycket blod men det är klarrött.

• Mom2006

Håller med om att be din man kolla..

Du har väl haft avslag? Om du har haft det måste det funnits någon öppning..

Är du osäker så ring MVC imorgon och få tid att kolla upp det...

• Issa03

Och det gör inte ont eller ömmar något!

• Issa03

Jaa avslag har jag fått och det har jag fortfarande men som sagt ytterst lite och det kommer nog från de pyttelilla hålet

• Amazina

Du kanske har framfall eller något. Ingen aning faktiskt... Men det låter som att det vore bra att ta upp det med MVC!

• Mary Jo

Du har inte fått framfall? Det kan kännas som ett tryck neråt. Ring MVC imorgon!

• Mary Jo
    Mary Jo skrev 2010-12-02 20:57:23 följande:
    Du har inte fått framfall? Det kan kännas som ett tryck neråt. Ring MVC imorgon!
    eller ngn barnmorska.
  • Mom2006

Låter inte normalt så jag hade ringt MVC imorgon så de får titta

• Jagsajudet

Låter som framfall.. Eller som om ena slidväggen ligger för..

Lycka till på mvc

• Issa03

Ringer sjukvårdsrådgivningen nu och ser vad dom säger. Kan ju vara farligt om det ligger blod bakom som inte kommer ut

• lillblobb

Håller med de andra, det låter som framfall av slidväggen. Då är öppningen där, men musklerna i slidväggen fram eller bak är för slappa (i bland kan de till och med "gå sönder" och sluta fungera) och håller inte upp. Jag hade liknande men inte helt igentäppt ganska länge efter förlossningen, men började så fort jag kunde utan att det gjorde för ont göra knipövningar. För mig visade det sig vid efterkollen att det var ett lättare framfall men min BM trodde jag kunde träna bort det mesta. Nu är det mycket bättre.... Men kolla du med din BM, kan vara skönt att kolla så du vet vad det är och vad du själv kan göra för att förhoppningsvis få det att gå tillbaka lite.

• So nice

Det är framfall och det kommer säkert gå över med tiden du fick ju barn för 18 dagar sedan! så du kan pusta ut och börja knipa så försvinner det av sig själv

grattis till bäbisen

• pickaboo

Kan också vara ett hematom, alltså en blödning i vävnaden som man ibland måste åtgärda. Åk till Gun och kolla upp!!!

• Issa03

Jag åkte upp och dom undersökte och det var ett framfall på ena slidväggen men inte så allvarligt utan hon trodde det skulle bli bättre med knipövningar, så nu kniper jag som bara den :)

Svar på tråden Varnar för känsliga läsare!