Jag kan inte sluta snusa!
Jag har ett stort problem! Jag kan inte sluta snusa! Jag har stora bekymmer med detta..
Jag började snusa när jag var 15 år (är idag 23 år), jag tog ett uppehåll från snusandet när jag fick reda på att jag var gravid för 3 år sedan, och jag lyckades hålla mig borta från snuset i ett och ett halvt år, tills jag föll dit igen!! Och snusade i säkert ett halvår, då jag bestämde mig att börja med nikotinfritt snus, det gick bra dom första 2 veckorna, sen trillade jag dit igen!
Sen har det bara hållt på så, dom senaste 2 åren. Jag får världens sug efter snus, köper en dosa och kan snusa upp en dosa på cirka 3 dagar, sen kan det hålla på så ett tag, tills jag börjar snusa allt mindre och mindre, tills att lägga av helt och sen någon vecka senare så är det igång på samma spår, igen..
Jag vet inte vad jag ska göra. Ofta känner jag sug efter snus när jag är väldigt stressad (som oftast är på jobbet) då tar jag en snus eller två vid varje rast (har i snitt två-tre raster per dag) och det blir väl att man tar cirka 4-6 prillor per dag, ibland mer.
Jag snusar aldrig när jag är hemma. Fråga mig inte varför för det vet jag inte! Jag känner inget "behov" utav det då. Men det gör jag i princip hela tiden på jobbet. Men jag vill inte hålla på med såna här idiotiska grejer! Jag vet själv att det inte är bra med tobak och nikotin och massa andra gifter. Jag vill inte utsätta min kropp för det och riskera att dö i förtid. Jag vet inte hur jag ska gå till väga, för hur jag än försöker så verkar jag trilla dit igen, på ett eller annat sätt.
Någon i samma sits? Råd?
Tack på förhand!