• Anonym

Hela rummet snurrade när jag vaknade.

Fy fan vad läskigt. Jag vaknade för en halvtimma sen och hela rummet snurrade, det snurrade i huvudet på mig och jag var tvungen ligga kvar till det slutat snurra någorlunda. När jag ställde mig upp snurrade det lite när jag vände mig men inte annars. Det var verkligen superläskigt Blev livrädd. Vad hände? Någon som har en aning?

• Svar på tråden Hela rummet snurrade när jag vaknade.
  • dogcatbird

Kristallsjukan! Googla på det. Det är kristaller i örat som hamnar fel. Botemedlet är att göra vissa huvudrörelser bl a!

• Anonym

Lågt blodsocker? Lågt blodtryck?

• Anonym
    dogcatbird skrev 2010-12-03 09:58:00 följande:
    Kristallsjukan! Googla på det. Det är kristaller i örat som hamnar fel. Botemedlet är att göra vissa huvudrörelser bl a!
    Usch ja, har en kompis som har det.
  • Anonym

Kristallsjukan har jag hört talas om men trodde det snurrade hela tiden så att säga. Alltså jag tror jag varit med om detta nån gång tidigare men nu blev jag livrädd för jag är ensam hemma och jag hade stängt av mobilen som låg i ett annat rum.Det var som att åka karusell...fy fan.

• Anonym

Men alltså det snurrar inte nu , måste jag ringa vc ändå?

• KlasKristian
    Anonym skrev 2010-12-03 10:01:53 följande:
    De kommer att säga åt dig att avvakta och återkomma om yrseln dyker upp igen.
  • Anonym

Nu när jag läser om det låter det som kristallsjukan. Jisses.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-03 10:01:53 följande:
    Ja gör det!
  • Anonym

Du kanske bara var allmänt yr i huvudet? Behöver inte vara någon sjukdom eller så för det. Kanske druckit lite dåligt? Var hungrig? Dåligt blodtryck m.m. man behöver inte vara sjuk för att man är yr. Det är jag ofta och jag har då ingen sjukdom. 

Svar på tråden Hela rummet snurrade när jag vaknade.