Farmor envis och sur!!
Jag har ett stort problem, min svärmor, hon ska bli farmor i Maj.
Min sambo hade en konflikt med henne i somras ang mig. Hon tyckte bara om mig det första året jag var tillsammans med hennes son. Då kunde jag hämta henne för rundor på stan eller erbjuda mig att hjälpa henne handla osv för hon har ingen bil.
Efter de året så började hon ge mig elaka kommentarer när min sambo inte var där.
Allt ifrån : ska du verkligen äta allt det där, tjockamolla? (jag har tränat som en dåre för att jag hade kanske 5kg övervikt) eller ifrågasätta om vi verkligen skulle flytta till en ny lägenhet för jag städade ju uppenbarligen inte i den förra lägenheten eller så fick vi kanske bo särbo ( hon var med vid flytten, och ärligt, vem orkar damsuga de sista två veckorna innan flytt?).
Men jag har hållt tyst till min sambo för att det är hans mamma, det är ju ganska känsligt.
Men han märkte såklart att stämningen var spänd när hon kom och förstod att hon var elak mot mig.
Det tog inte hus i h*lvete förens hon ifrågasatte sin son varför jag var hemma en hel vecka efter en titthålsperation, hon var minsann och dag bara hemma 1 dag. Så då drog hon slutsatsen att jag hittade på att jag är sjuk (det är 5 månader sen och jag är fortfarande hemma för operationen var inte lösningen.)
Det tolererade inte min sambo, så han blev förbannad för ALLT hon gjort mig.
Så de pratar inte med varandra mer och han kräver att hon ska be om ursäkt till mig, vilket hon vägrar.
Och jag blir ledsen för jag vill ju att vårt barn ska ha sin farmor..
Nu till mina frågor, har ni varit ovänner med er svärmor när ni varit gravida (eller överhuvudtaget)?
Om ja, kom hon till slut själv i och med hon skulle bli farmor/mormor?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-03 10:50
glömde, hon vet att jag är gravid genom min sambos systrar som är jätte glada över att bli fastrar :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 12:48
nu känns det som att jag gjort mitt.. jag har åkt hem till henne, försökt reda ut allt!
Och gensvaret var: varför en människa som du ha barn? För barn ska inte ha barn.. (jag är 23)
Du jobbar inte och sköter dig..( för att jag har muskelförsvagningar och måste byta jobb efter mammaledigheten, har läkarna kommit på nu..)
Och till min sambo sa hon upprepade gånger: Varför kan du aldrig hitta en bra tjej..
Min sambo säger själv att hon måste fått en psykos eller nått för hon är sjuk.. Men vad hjälper det mig när jag bara gråter för att jag känner att jag gjort nått fel som blev gravid och att jag kommer bli en dålig mamma.. så min gravid drömvärld är nu ganska grå..
:(