Vad ska man ha i barnvagnen under vintern?
Vi ska få våran lilla tös i början av feb, vi har fått våran vagn... Men vad ska jag ha i den för att hålla våran lilla tös varm? ska man ha åkpåse till en sån liten?
Vi ska få våran lilla tös i början av feb, vi har fått våran vagn... Men vad ska jag ha i den för att hålla våran lilla tös varm? ska man ha åkpåse till en sån liten?
Åkpåse är ju varm o skön!
Annars overall och täcke!
Vi har köpt både och!
Ett supertips som jag fick av min mamma är att klippa ut en bit av ett gammalt liggunderlag och lägga under madrassen! Det isolerar jättebra :) Vi ska med ha liten i februari och jag kimmer typ till att ha det så här i vagnen:
-utklippt underlägg
-madrass
-lammull
-åkpåse
-överdrag som knäppes på vagnen
Sen får man klä bebisen efter väder :)
jag tror vi får hårdlift till våran vagn så jag ska ha en flecceoverall på bebis, täcke som jag ska lägga hälften under ryggen på bebis o hälften över bebis och om de blir för kallt så blir det en filt ovanpå. sen ficcs ju de där överdraget på liften =) vi ska få en liten i Januari =)
Efter två bebisar säger jag ÅKPÅSE håller varmt och tätt, finns inget bättre om man bor där det är kallt. Sen en fleeceoverall på barnet!
Beror kanske lite på vagn, men vi har en Emmaljunga och aldrig någonsin att det blivit kallt underifrån genom åkpåsen. Jag har inte använt lammskinnet i kombination med åkpåsen (blir snabbt trångt i vagnen även om dom ser pjuttiga ut när dom förds) lammskinnet är däremot jättebra till våren och sommaren:)
Täcke skulle jag säga ger nästan ingenting om det är kallt, det blir bara nerkylt, åkpåsen är mkt bättre då det håller inne värmen som barnet avger mkt bättre!
emmaljunga citycross med mjuklift, den e ju skinn i och sen har hon overall plus en filt, inte kall och inte för varm.
Beställ en lite mindre åkpåse som passar till nyfödd! :)
Jag beställde en från Maxibusius och blev så nöjd!
Jag vart rekomenderad en barn sovsäck från Stadium, istället för en åkpåse, Smidiigare!?
Kommer ha en citykorg, å bebis har en kommit ännu, så ej testat!!
Har ett februari barn, och jag kan säga att trots att det var kallt här när han föddes hade han nog dött av värmeslag med en åkpåse. Han hade fleeceoverall, mössa, filt efter väder och locket på, det blir väldigt varm och ombanat i en vagn. Men du kan ju ändå köpa en åkpåse och prova dig fram, åkpåsen är vilket fall som helst bra att ha när barnet åker i sittvagnen nästa vinter.