• Anonym (bortblåst)

Varför har jag ingen sexlust alls?

Ja, jag lider av att jag inte har någon sexlust, ALLS!
    Högt kanske 1 gång/månad som jag själv känner att jag kan ha sex.
    Resten får jag tvinga mig till mentalt, o tom det har slutat att fungera..

jag vet inte vad det är som är fel. För jag har alltid varit sån här, förutom i tonåren. Men runt 20 så slutade lusten. Nu är jag 25 år.

Jag älskar min man mer än allt o jag är attraherad av honom, men när det väl kommer till sex så tar det bara stopp. Jag kan känna mig äcklad, som om jag blir "våldtagen", alså att jag inte alls är med på noterna, får panik.
    Men jag fattar inte varför det är så?

Har jag ngt problem av ngt slag? För jag börjar ju undra. 

• Svar på tråden Varför har jag ingen sexlust alls?
  • Anonym (gnutten)

Det är inte så att du äter P-piller eller någon sorts "humör ändrande" medicin? vet att sådant kan påverka sexlusten,
     jag hade i princip NOLL lust ett åre med P-piller, jag fick tillasmmans med min gyn prova mig fram till en sort som fungerade bättre.. nu är jag gravid och jag noll lust för att jag kräks istället..Tungan ute
    Har dessutom bestämt mig för att ALDRIG äta P piller igen.. har mått så otroligt mycket bättre utan...

Ibland kan även annat påverka, stress, arbetssituationen, om det finns något i ditt liv du känner att du inte har kontroll på, det finns så mycket....
     jag hoppas det löser sig för dig ts!!

• Anonym (bortblåst)
    Anonym (gnutten) skrev 2010-12-03 11:53:39 följande:
    Det är inte så att du äter P-piller eller någon sorts "humör ändrande" medicin? vet att sådant kan påverka sexlusten,
     jag hade i princip NOLL lust ett åre med P-piller, jag fick tillasmmans med min gyn prova mig fram till en sort som fungerade bättre.. nu är jag gravid och jag noll lust för att jag kräks istället..Tungan ute
    Har dessutom bestämt mig för att ALDRIG äta P piller igen.. har mått så otroligt mycket bättre utan...

Ibland kan även annat påverka, stress, arbetssituationen, om det finns något i ditt liv du känner att du inte har kontroll på, det finns så mycket....
    Nej tyvärr så äter jag inget av det. Har precis börjat äta antidepressiva, o de tog bort den enda dagen i månaden oxå. Men innan dess så hare alltid varit så här, med eller utan p-piller..

Vet inte hur jag ska gå tillväga faktiskt.. verkar aldrig bli bättre!
    tack så mkt. 
  • Anonym (gnutten)

Du kanske behöver prata med någon.. tex en kurator hos barnmorskan på orten eller så...?

jag vet hur hemskt det är att tappa lusten helt, men för mig hjälpte det tackolov med att byta piller, Har du tur kanske det blir bättre så småningom när de antidepresiva kickar in ? Vet att det kan ta kroppen ett tag att vänja sig vid dem...

har tyvärr inga fler råd att ge, bara en uppmuntrande kram!

• Anonym (bortblåst)
    Anonym (gnutten) skrev 2010-12-03 12:01:15 följande:
    Du kanske behöver prata med någon.. tex en kurator hos barnmorskan på orten eller så...?

jag vet hur hemskt det är att tappa lusten helt, men för mig hjälpte det tackolov med att byta piller, Har du tur kanske det blir bättre så småningom när de antidepresiva kickar in ? Vet att det kan ta kroppen ett tag att vänja sig vid dem...

har tyvärr inga fler råd att ge, bara en uppmuntrande kram!
    Jaa, jag får nog ta tag i det för jag tycker så sjukt synd om mannen oxå..Kan inte fortsätta så här

Ja man kan ju alltid hoppas att jag är en av de få % som kanske skulle få ökad lust, hehe

Tack så mkt!! 
  • Anonym
    Anonym (gnutten) skrev 2010-12-03 11:53:39 följande:

tänkte också föreslå det, för jag har också (nyligen) slutat med p-piller och hjälp känner ju inte igen mig själv! Visste inte att jag hade sådan här lust, blev trött på biverkningarna de gav så nu i väntan på tid hos bm har jag inget och känner mig bättre! Vad hade de för tips till dig om du inte ville ha p-piller? Tycker alla p-medel verkar ge samma biverkningar!
  • sextiotalist

Du kanske inte så sexuell av dig helt enkelt.
    Då får jag ge dig lite tips som hjälpte oss, dels att ta bort kravet på att få orgasm, se sexet som en mysstund, en stund man ägnar åt varandra, man behöver inte vara kåt (det kravet kan minska lusten hos en del). Det räcker att man vill vara nära vandra.
    Nu vet jag att det finns män (speciellt de som skriver härinne) som vill ha en kvinna som frustar av kåthet, men jag är säker på att finns massor av män som mycket väl kan känna sig lika uppskattade om de vet att den kvinnan som ligger och myser bredvid dom gör det för att dom älskar en och uppskattar en.

Jag har också ätit antideppresiva och det var under den tiden vi fick hela vårt sexliv att vända. Vårt sexliv brev kravlöst, vi ägnade tid åt varandra, men inga krav på orgasmer eller att jag skulle vara tänd och då uppskattar men intimiteten mycket mer. Och man börjar njuta av det på ett helt annat sätt.

• Anonym

för er som har slutat med p-piller och andra hormoner hur lång tid tog det innan ni märkte skillnad gällande sex lusten?

• Anonym (känner lika dant)

Jag är i precis samma situation.. o jag är så jävla deprimerad o less på familjelivet.. känner för att bara sticka från allt.. Men de gör jag ju så klart inte.. kan tänka mig att det är många faktorer som spelar in,., Men jag vet inte i vilken ände jag ska börja nysta. Skönt att det finns nån mer som känner precis som jag o e så ung, ja e med 25.. Har du barn med "bortblåst"? Kanske vi kan stödja varandra..

• Anonym (lust)
    Anonym skrev 2010-12-10 14:49:14 följande:
    för er som har slutat med p-piller och andra hormoner hur lång tid tog det innan ni märkte skillnad gällande sex lusten?
    För mig tog det ca 2 månader innan lusten kom tillbaka, men då gjorde den det med råge! När jag åt p-piller kände jag aldrig, och då menar jag aldrig för att ha sex. Inte ens som du TS, en gång i månaden. Kände mig också tvingad att ha sex, det gjorde ont etc. Fantiserade aldrig om sex, det var ungefär lika intressant som att städa. När jag varit utan p-piller i 2 månader kom lusten tillbaka och sen dess har jag velat ha sex flera gånger i veckan. 

Dessutom gjorde p-pillrena mig tjock och att mitt humör ständigt var lite pms-igt. Inte direkt deprimerad, men inte heller glad. Min dåvarnade pojkvän blev grymt glad över förändringen och att ha sex med en villig flickvän, med kondom var 100 gånger bättre än knappt nåt alls med en okåt flickvän!

Kanske du TS ska försöka slappna av och inte vara så inriktad på penetrationen, mer bara förspela, utan krav.

Lycka till! 
Svar på tråden Varför har jag ingen sexlust alls?