• Anonym (Ledsen)

Vad får man skicka till någon i häktet?

Hej!
    Tänkte be om hjälp om någon vet vad man får skicka till någon som sitter i häktet? Jag har idag svarat på ett brev jag fick och skickade med pengar, foton och frimärken. Samt ett brev såklart... Personen har restriktioner, men får kolla på tv, läsa och samt tydligen skicka brev nu då...
    Tänker tidningar, böcker, godis? Något som inte är okej?
    Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Vad får man skicka till någon i häktet?
  • Anonym

Om perosnen får titta på tv borde tidningar vara ok, men det bästa är att ringa till det häkte personen sitter och höra vad som gäller.

• Anonym (Ledsen)

Puff puff

• Ella09

pengar borde du ju helst inte skicka i brevet de e ju bättre att du går till häktet och lämnar in pengarna alt ge dem till advokaten.. har du någon kontakt med advokat så kan du ju även lämna tidningar till honom mat (godis mm) godkänner dem inte vad jag har förstått men utav pengarna dem får kan man köpa de själv där inne

• Anonym (Ledsen)

Tack för svaren... Jo, jag har kontakt med advokaten. Mén han är ganska tetig och vi har inte träffats någon gång. Häktet ligger så att det blir bekymmersamt för mig att ta mig dit o hem. Är i v 38 och utan bil. Så jag tänkte skicka sakerna istället. =) Men nu ska jag iallafall inte skicka mera pengar, vet att det är dumt, men kände att det fick vara så denna gången.
    Aha, så man kan köpa godis där inne, vad bra. Jag tror jag köper några tidningar o nån pocketbok och skikar med nästa gång då... Ringer o kollar först kanske

• Anonym

Tidningar papper och pengar är ok. Ingenting ät eller rökbart släpps in.

Svar på tråden Vad får man skicka till någon i häktet?