• Anonym (...)

Preliminärt beviljat lån?

Jag har en liten fråga ang lån.
    Jag ansökte om ett privatlån på 35 000 hos Swedbank, som blev preliminärt beviljat, och efter några dagar kom det slutgiltiga beslutet om att det blivit beviljat.
    Vi skulle köpt en bil men situationen förändrades lite och jag ansökte om lika mycket till.
    Alltså 70 000 som inte blev beviljat.
    Nu har jag ansökt om ett nytt lån på 50 000, vilket blev preliminärt beviljat.

Nu undrar jag om någon vet hur stor chansen är att det blir avslag när man fått ett lån preliminärt beviljat?

• Svar på tråden Preliminärt beviljat lån?
  • snoskottare

Finns ju undantag, men frågan är dumt ställd. Svårt att säga men du har antagligen en bra chans om banken har godkänt det prel.. 

ring dom o kolla .är ju enklast :) 

• Anonym (...)
    snoskottare skrev 2010-12-03 19:29:05 följande:
    Finns ju undantag, men frågan är dumt ställd. Svårt att säga men du har antagligen en bra chans om banken har godkänt det prel.. 

ring dom o kolla .är ju enklast :) 
    Svårt bara när det är helg. :P
    Det är så jobbigt att inte veta bara. :) 
  • pungspark

Ungefär mellan 0 och 100%.

• Anonym (...)
    pungspark skrev 2010-12-03 21:15:41 följande:
    Ungefär mellan 0 och 100%.
    Det menar du inte? o.0
  • SweetLollo

Ansökte om ett lån i tisdags för en vecka sedan då jag och min sambo letar nyare bil.. jag fick direkt svar via mail om att ansökningen var preliminärt beviljad. Idag en vecka och en dag senare har jag fortfarande inte fått besked och i svarsmailet jag fick stod det att de skulle höra av sig via brev, e-post eller telefon under de närmaste dagarna. I går eller i förrgår fick jag brev från upplysningscentralen, så det kanske är ett besked på gång, eller inte..

Svar på tråden Preliminärt beviljat lån?