Är det onormalt att inte vilja ha en studentfest?
Om ett år är det dags för mig att ta studenten! Vi har redan haft besök av ABC-gruppen på skolan och fått titta/prova studentmössor och pratat igenom vad skolan har för traditioner vid studenten. Alla är helt upspelta trots att det är så lång tid kvar och folk planerar redan sina efterkommande fester.
Och så sår jag där helt själv....
Visst tycker jag att det ska bli kul att ta studenten och så. Det känns ju skönt att slippa tänka på universitetsbehörighet och sådant på ett tag och att kuna känna att man är vuxen. Men någon fest tänker jag f*n inte ha för det!
Alla mina vänner är av samma årskull som ag, dvs de tar alla studenten på samma dag som jag så det är ju inte lönt att bjuda dem. Då återstår släkten. Och ja, min släkt består av två 89 åriga kusiner (min farmor och hennes kusin) de är de ända som lever och farmor kommer ändå inte för hon orkar inte åka 60 mil.
Mina föräldrars vänner då?
Nej, knappast. Att bjuda in dem känns bara konstigt eftersom de är mina föräldrars vänner och inte mina.
Men detta är något mina föräldrar inte fattar!
De skriker om att jag bara gör det för att göra uppror mot gamla traditioner och att de MÅSTE bjuda in alla de varit på studentfester hos. Men vrf det? Bara för att deras barn ville ha mina föräldrar på sina stud-fester betyder det ju inte att jag vill ha dem på min.
Är jag konstig eller inte?!