• Anonym

    Elak/avundsjuk mot snälla vackra tjejer?

    Hur är ni mot (blyga) snälla vackra tjejer? Jag har märkt att det är oftast dom som får ta skit, många tjejer är elaka och fryser ut dom.

    Medans de som är vackra och populära får positiv uppmärksamhet, alla vill vara med dom. De är även övertrevliga för att få vara vän med dom eftersom de också vill känna sig vackra och populära.

    Hur kan det vara så stor skillnad ??

  • Svar på tråden Elak/avundsjuk mot snälla vackra tjejer?
  • Anonym (mjaooooo)

    Jag tycker själv att jag är väldigt trevlig och snäll..
    Ser bra ut, många killar som kommer fram osv.
    Väldigt få tjejer gillar mig.
    Vet ej varför.

    Själv tycker jag att det är trevligt med vackra tjejer, så länge de inte är dryga och bitchiga och är aldrig otrevlig mot dem heller (inte mot avg eller mindre snygga heller, såklart).
    Det finns ju alltid någon som kommer att vara snyggare, rikare, smalare, bättre, mer vältranad, whatever, än dig...det är väl bara att gratulera liksom. :)

  • Anonym

    Förstår inte det heller, vissa har så dåligt självförtroende men förstår inte varför snälla tjejer inte kan bli behandlade med respekt.

  • Anonym (mjaooooo)

    Absolut. Är det därför ingen annan vill skriva i tråden, tro? ;)
    Nä, men, det går ju inte veta. Men intressant fenomen!
    Jag är ju liksom vuxen nu, men ändå beter sig vissa som att de gick på högstadiet igen.. Weird.

  • Anonym (man)

    mm. de ses som sympatiska är populära bland män. gissningsvis därför kvinnor hatar dem, om än i det tysta? pratar skit om dem bakom ryggen. Jag undrar just om kvinnorna har en aning om att det faktum att de gör just detta gör att jag som man tyr mig desto mer till dessa kvinnor för att jag tycker de blir orättvist behandlade?

    du har lätt att få manliga vänner eller hur? ..

    fundera på det. :)

  • Fluff 08

    Antagligen därför att tjejerna inte är trevliga mot andra tjejer. Det handlar inte om avundsjuka oftast. Vackra kvinnor har tjejkompisar så länge som de är trevliga mot andra tjejer. Om en tjej inte har några tjejkompisar så är det oftast självförvållat.

  • Zaria

    Jag vet inte vad jag räknas som, du får kika in på min sida och avgöra själv =)

    Men jag tycker det är svårt med tjejkompisar (även om jag har), många tjejer gillar inte mig medan jag istället har många killkompisar, sedan har det nog ganska mycket med personlighet att göra, jag öppnar mig inte föränn jag känner mig trygg och det gör jag lättare med en killkompis än med en tjejkompis.

    Tjejer har så många "koder" jag inte alls förstår mig på.

  • Anonym

    Det finns säkert snälla och vackra tjejer som blir avvisande av andra tjejer, kanske inte pga personlighet, utan för vad de sänder ut. Såväl vackra som mindre vackra tjejer får svårare att komma till sin rätt då blyghet kan göra att man verkar avvisande och inte verkar vara intresserad av att öppna upp för en ny kontakt. men dessa blyga och snälla människor brukar inte skylla ifrån sig och hävda att de är för snygga för att ha tjejkompisar, tvärtom, de är ödmjuka och mer benägna att klandra sig själva. Skulle de våga öppna upp sig lite mer så skulle de få lättare att träffa på nya bekantskaper och vänner.

    Det vanligaste sorten tjej som idogt hävdar att andra tjejer inte tycker om henne är oftast inte en vidare trevlig person. Bekräftelsebehovet är enormt, hon skryter oavbrutet om alla killar som vill ha henne, hon talar gärna skit om andra tjejer för att hävda sig själv, klär sig halvnaket och beter sig promiskuöst i jakten på den dyrbara uppmärksamhet som skall bekräfta hennes egen existens. 

    Hennes beteende beror nog i mångt och mycket på dålig självkänsla, men eftersom hon beter sig så sjukt illa mot andra tjejer och stampar på dem, klänger på deras pojkvänner då det ger mkt bekräftelse ifall hon lyckas bräda deras flickvän och bara är allmänt gräslig som person gör ju att hon frivilligt väljer bort tjejkompisar-hon prioriterar helt enkelt andra saker.

    Har en sådan tjej varit otrevlig och bitchig mot sin omgivning och fått  andra människor ta avstånd från henne så beror det inte på hennes beteende -utan på att de är avundsjuka på hennes utseende. Vad som än händer och vad hon än gör så beror andras negativa reaktioner och inställning till henne på ren avundsjuka och därmed blir det väldigt svårt för henne att komma till insikt om problemets verkliga kärna.

  • Anonym (man)
    Fluff 08 skrev 2010-12-05 11:51:27 följande:
    Antagligen därför att tjejerna inte är trevliga mot andra tjejer. Det handlar inte om avundsjuka oftast. Vackra kvinnor har tjejkompisar så länge som de är trevliga mot andra tjejer. Om en tjej inte har några tjejkompisar så är det oftast självförvållat.
    det är fullt möjligt, den sidan av det har jag ingen erfarenhet utav, jag vet bara hur den typen av kvinnor beter sig mot mig som man, och hur jag ser att andra kvinnor beter sig mot dem. vad jag ser så är det oftast kvinnor med bra utseende, något blyga, något historiskt som gör att de har svårt att lita på folk så de är lite slutna som personer. de är oftast väldigt snälla, och bryr sig om sin omgivning, så jag tror inte att de är elaka mot andra kvinnor.
  • Anonym (man)
    Zaria skrev 2010-12-05 11:57:12 följande:
    Jag vet inte vad jag räknas som, du får kika in på min sida och avgöra själv =)

    Men jag tycker det är svårt med tjejkompisar (även om jag har), många tjejer gillar inte mig medan jag istället har många killkompisar, sedan har det nog ganska mycket med personlighet att göra, jag öppnar mig inte föränn jag känner mig trygg och det gör jag lättare med en killkompis än med en tjejkompis.

    Tjejer har så många "koder" jag inte alls förstår mig på.
    du ser. svårt och svara på det för jag går nästan uteslutande på hur människor är som personer, men du är söt. att vara vacker sitter i utstrålning, självsäkerhet och personlighet, är det som du skriver så hör du troligtvis till kategorin som jag upplever som vacker.  :) Kan bara avgöra det i din närhet.

    kvinnor kan vara riktigt elaka, på ett helt annat sätt än män är mot varandra, män är mer raka. Det är lättare att värja sig mot. Kvinnor sticker varandra i ryggen, när offren minst anar det.
  • Anonym (man)
    Anonym skrev 2010-12-05 12:18:39 följande:
    Det finns säkert snälla och vackra tjejer som blir avvisande av andra tjejer, kanske inte pga personlighet, utan för vad de sänder ut. Såväl vackra som mindre vackra tjejer får svårare att komma till sin rätt då blyghet kan göra att man verkar avvisande och inte verkar vara intresserad av att öppna upp för en ny kontakt. men dessa blyga och snälla människor brukar inte skylla ifrån sig och hävda att de är för snygga för att ha tjejkompisar, tvärtom, de är ödmjuka och mer benägna att klandra sig själva. Skulle de våga öppna upp sig lite mer så skulle de få lättare att träffa på nya bekantskaper och vänner.
    Den här kategorin är de jag faller för. Jag kan inte hjälpa det, jag vill öppna upp dem, få dem att lita på mig. Jag vill få dem att blomma ut och bli starkare i sig själva, vilket de också blir. Lustigt egentligen, undrar vad det säger om mig.
Svar på tråden Elak/avundsjuk mot snälla vackra tjejer?