Nuvaring P-ring. Dålig lukt underlivet
Tänkte höra om det är vanligt att få en frän illa luktande doft när man använder Nuvaring? Har haft p-ring sen slutet av september.
Tänkte höra om det är vanligt att få en frän illa luktande doft när man använder Nuvaring? Har haft p-ring sen slutet av september.
Nån som vet?
Ingen?
Jag har använt det sedan sommaren 2007 och har inte förens för några månader sedan kännt att jag börjat lukta illa. Ett tag kände jag mig riktigt äcklig för jag tyckte jag luktade väldigt illa. Det var i alla fall inget jag märkte i början.
Men om det beror på ringen eller inte, det vet jag inte.
jag luktar med :( haft 3 månader bara!!!
Jag har precis smma problem, jag började med nuvaringen för ca ett halvår sen, nu har jag en jättekonstig lukt i underlivet som går igenom leggins och jeans, skitjobbigt! jag är livrädd att någon annan ska känna lukten, nån som vet vad detta beror på? jag orkar inte med det här!
Hmmm...detta var ju inte bra, jag hade tänkt att börja med denna ring efter amningen. Då det verkar vara flera som upplever samma sak tycker jag ni ska kontakta de som gör ringen och berätta om era problem. Annars får de ju aldrig reda på att det kan bli så och kan rätta till problemet.
Jag funderar på att gå och prata med gyn, men det försvann alltså när du slutade? jag kanske ska prova det då, för att se om det verkligen är av ringen...hmm jag tycker det här är lite skummt..
TS:
jag hade p-plåster innan jag blev gravid å tyckte det fungerade bra. kanske kan vara ngt?
det enda som jag tyckte var neg var själva utformningen på plåstrena, ser ut som nikotinplåster och kan vara svåra att dölja.
jag tål inte vanliga p-piller, inte minipiller heller, kopparspiral blöder jag som attan av så jag hade hoppats på den här nuvaringen men nu vetitusan om man ska testa. de är ju ganska dyra oxå.
nästan så jag funderar lite på pessar...fast det är ju viss bök i det oxå. svårt det här.
TS:
låter som vi har liknande erfarenheter kring p-medel.
jättesvårt att hitta ngt som passar. min sambo och jag har använt kondom i flera år till och från pga detta bök. men man blir lätt slarvig när man lever i ett seriöst förhållande. nu senast gjorde det ju inget om det blev barn om man nu slarvade (det bidde det ikke) men det skulle jag inte våga göra nu när man har en liten och inte är redo än för fler.
Inte så bökigt med pessar. Man sätter in när man borstar tänderna varannan dag. Inget man gör i samband med sex. Går lätt att få rutin på det. Man kan larma på mobilen också.
Nämen! Va fasen, kan det varit det? Jag har också haft det så! Varje månad ca en vecka efter mensen började det lukta och det började klia, som svamp, helt torr och öm! Tills mensen kom och då blev det normalt och bara började om sedan igen... Nu har jag haft P-plåster i 2,5 mån. Och jag har inte haft problem den senaste månaden... I Januari hade jag problem med lukt fortfarande, men inte i februari. Helt sjukt om det är P-ringen! Och att ingen säger något om det, jag ringde och pratade med gyn och allt, men ingen som antydde på att det skulle vara ringen... shit pommes frites. Får se om det kommer tillbaka, om inte så måste det varit så!