• fröken 1981

Vill ha era åsikter om Teutonia Cosmo?

Precis som rubriken lyder så vill jag gärna ha era åsikter om barnvagnen Teutonia Cosmo? Funderar på att köpa en sådan till pyret i magen. Har lite funderingar kring de små hjulen i fram, gör de den lättkörd eller svårkörd? Fungerar den bra på alla underlag? Är den så lite och smidig som den ser ut eller är den kanske för liten? Vad är största skillnaden på mistral, fun och cosmo? Som sagt jag vill veta alla era åsikter så jag inte köper grisen i säcken

• Svar på tråden Vill ha era åsikter om Teutonia Cosmo?
  • LillaMjau

Ja, nu har jag provat att köra den i lite snömodd. Det går men är tungt. Man undviker snödrivor. Har dock inte provat att låsa de små hjulen så dom inte "snurrar". Den är verkligen sjukt smidig och liten. Däremot blir den otympligare än man tror och tar större plats ihopfälld.

Vad jag inte tänkte på när jag köpte vagn var korgen under. På den här teutonisk är den varken rymlig eller lättillgänglig. Det blir lite lättare att packa den när barnet blir så stort så det sitter.

Men på det stora hela är jag väldigt nöjd med min Cosmo.

• FridaLee

Gillar cosmon det är lättare att komma åt varukorgen än fun. Det som skiljer fun och cosmo är just det att varukorgen är mer lätttilgänglig, chassit ser lite annorlunda ut, fun är lite smalare över hjulen. Mistral har vändbart handtag så de stora hjulen går att ha fram. Den väge rdock mer än de andra två.

• fröken 1981

Det låter ju som ett ganska bra val då, för utom när det är snö. Vad har ni valt för liggdel? funderar på en mjukinsatts men känns som om barnet inte är lika skyddat i en sådan.

Tar gärna emot om det är fler som har lite åsikter om denna vagn både bra och dåliga!

• FridaLee

Jag har ju ingen själv utan säljer dem bara i butik jag gillar den riktiga liggdelen bäst för då blir vagnen lättare och smidigare med bara en del i taget. Men om man behöver bära med sig barnet oft aså finns ju inget annant alternativ än lift. mjuk osm hård spelar ingen roll tycker jag för Teutonias mjuka har bra stabila kanter.

• älskarlivet81

Vi stod och tittade på den först men valde en emmaljunga nitro istället. Jag såg nämligen någon på stan som hade sin 1-1,5-åring i sittdelen och barnet fick knappt plats. Dessutom tyckte vi att Emmaljungan var mer ombonad.

• Tezzan1981
    älskarlivet81 skrev 2010-12-04 15:57:33 följande:
    Vi stod och tittade på den först men valde en emmaljunga nitro istället. Jag såg nämligen någon på stan som hade sin 1-1,5-åring i sittdelen och barnet fick knappt plats. Dessutom tyckte vi att Emmaljungan var mer ombonad.
    håller med. vi hade tänkt köpa cosmo nu till 2an men när våran yngre son provade vagnen så tog hans huvud i sufletten, och då var han knappt 2 år. visserligen åker de inte så mycket i vagn i 2 årsåldern men man vill ändå ha en vagn som inte blir för liten så snabbt.
    då det blev emmaljunga nitro här med.
  • daydreams

Hej!
    Du kanske redan har köpt vagnen, men jag vill ändå varna för Teutonia. Vi har en Spirit S3, som efter tre och ett halvt år inte gick att fälla ihop. Vi kontaktade Teutonia som sa att de skulle höra med huvudkontoret i Tyskland om vi kunde få ett nytt chassi. Det var 2 juni 2010, sedan dess har jag försökt nå dem för besked. Har skickat 138 (!!) mail (till en adress jag vet är rätt), men inte fått något svar. De behandlar sina kunder som luft, och därför kan jag varmt rekommendera dig att köpa vilken annan vagn som helst, men inte Teutonia.

(Ett par nära vänner köpte en likadan vagn och efter mindre än ett halvår gick det inte fälla upp den...)

Lycka till med era vagnar! Här hemma står en vagn för ca 9.000 kr och är helt värdelös...  :(

Svar på tråden Vill ha era åsikter om Teutonia Cosmo?