• emelinis

Grönt illaluktande bajs med NANs ersättning?

Min dotter är 16 dagar gammal och har lite problem med sin mage..Vi körde med sempers ersättning, men hon blev jättehård i magen och fick ont i den osv. Så vi bytade till NAN, den med bifidus (?) samtidigt som jag för första gången imorse gav henne sempers magdroppar.. Sen nu i eftermiddag när hon bajsade så var det hårt och grönt samtidigt som det luktar rikigt riktigt illa.. ngn som vet vad det beror på, eller om det är farligt?

• Svar på tråden Grönt illaluktande bajs med NANs ersättning?
  • kakmamman

bebisars bajs kan variera från dag till dag, konsistens eller lukt.. Men om du nyss börjat med magdroppar som sägs hjälpa magen så är det väl inte så konstigt =)

Barn blir ofta hårda i magen av ersättning, men det släpper efter ett tag...

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Amis

Sonens avföring var också grön och luktade illa av Nan HA. Helt normalt enligt BVC så länge det inte är neongrön färg. Det gröna försvann när han började äta riktig mat.

• mithrandil

Min dotter har väl egentligen alltid ätit nan, har testat semper också nån gång i början men sen när hon var ett par månader ändrade avföringen helt plötsligt färg till grönt och som du skriver så luktar det hemskt. Hade inte en tanke på att det kanske var ersättningen som gjorde det eftersom hon åt nan i ett par månader innan hon fick grön avföring.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • kakmamman

Grön avföring har dom små..
    Gröngul..som sen blir mer å mer brunt, beroende på vad dom äter..
    Dom första veckorna är det mest grönt...mekoniumet är svartgrönt..!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • emelinis
    Amis skrev 2010-12-03 21:35:47 följande:
    Sonens avföring var också grön och luktade illa av Nan HA. Helt normalt enligt BVC så länge det inte är neongrön färg. Det gröna försvann när han började äta riktig mat.
    ok, luktade det illa under hela den tiden som du gav honom Nan HA? eller hade det en övergång?
  • Amis

Det luktade ganska illa hela tiden. Inte ens nu när han äter riktig mat luktar det lika illa.
    Nan Ha funkade jätte bra för honom annars så vi bytte inte.

• oliven10
    emelinis skrev 2010-12-03 21:30:46 följande:
    Min dotter är 16 dagar gammal och har lite problem med sin mage..Vi körde med sempers ersättning, men hon blev jättehård i magen och fick ont i den osv. Så vi bytade till NAN, den med bifidus (?) samtidigt som jag för första gången imorse gav henne sempers magdroppar.. Sen nu i eftermiddag när hon bajsade så var det hårt och grönt samtidigt som det luktar rikigt riktigt illa.. ngn som vet vad det beror på, eller om det är farligt?
    Min lilla kille äter NAN HA och han bajsar grönt...och de luktar verkligen skit!!!!!!! men de är helt normalt...pga dom goda bakterierna =)

han var oxå trög ifrån början..men ge det några dagar så blir de nog bättre...

de blev bättre för oss iallafall...ger honom semperdroppar oxå!
Svar på tråden Grönt illaluktande bajs med NANs ersättning?