• liams mamma07

hjälp! tvättmaskinluckan har låst sig!!

vår lucka till tvättmaskinen har låst sig!!! där i ligger vår sons snuttefilt och vi hittar inget sätt att få upp luckan. har provat köra den igen och rensat filter och dylikt, men inget hjälper!! någon som har tips eller varit med om liknande? har en samsung modell WF7062NAW, 6 kg.

• Svar på tråden hjälp! tvättmaskinluckan har låst sig!!
  • tilj75

gör den strömlös en timme, töm vattnet och sen koppla på strömmen igen. (säger maken som är elektriker)

• tilj75

(99% av alla tvättmaskiner nollställer sig själva om de är utan ström i en timme.)

• HEARM

på våran behövde vi inte vänta en  timme utan bara en liten stund. typ ut med kontakten och sen in igen så funka den.  testa

• liams mamma07

tack, vi ska prova!!! den kör programmet färdigt och stänger av sig efter det, precis som vanligt FÖRUTOM att vi inte kan öppna luckan!!!

• FiaPer

Vi hade en manuell luckspärr längst ner under en lucka fram på maskinen som vi använde när vår öppningsknapp gick sönder. Borde finnas på de flesta tycker man.

• liams mamma07

varit utan ström en timme nu men ingen effekt. har också hört om denna manuella lucköppning, och vi har letat men vi hittar ingen på vår modell. hopplöst!!! snutte ligger där och min klänning som jag skulle ha på middag imorgon...

• HEARM

en kofot brukar lösa de största problemen men då måste ni ju sen köpa en ny tvättmaskin :S

• tilj75

har ni manuellt tömt den på vatten?
    Kan vara vattennivågivaren som gått sönder, då tror den att det är vatten i hela tiden och luckan går inte att öppna.

• liams mamma07

vi lät den vara strömlös över natten, hade tömt den manuellt på vatten. när jag vaknade kring halv sju på morgonen gick den att öppna utan problem. nu har den fungerat helt problemfritt flera gånger, förstod inte vad som hände i fredags! fast vi tömde den på vatten var luckan ändå låst..
    tack för era tips!!

Svar på tråden hjälp! tvättmaskinluckan har låst sig!!