• piiiinkcat

Blodtrycksmätare

Hej, jag har blivit ombedd att skaffa en blodtrycksmätare för att kolla mitt blodtryck varje dag och sedan skriva ner mina värden. Men jag vet inte riktigt vilken jag skall skaffa. Har kikat runt lite och det finns ju så många olika modeller och märken så man blir ju lätt vilsen. Någon som har provat och fastnat för någon modell som de kanske själva blivti rekommenderade?

Jag lider av högt blodtryck och dåligt blodflöde så måste ständigt gå på kontroll varför de nu rekommenderade att jag skaffade en mätare att ha hemma. Så helst skall det vara en som visar rätt värde då. Ingen billig skit alltså!

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • Svar på tråden Blodtrycksmätare
  • Jesper f

Jag tycker själv att OBH Nordica, den automatiska varianten med "riktig" manchett, som du sätter högt upp på armen ( alltså inte handleds varianten ) är bra, enkel och tillfärlitlig. Tydligt display och minne, så man kan följa sitt blodtryck. Kom ihåg bara att du behöver ligga en 20 minuter och vila, INNAN du ta blodtrycket, för at få så mkt sanning i värdet som möjligt. Annars får du lite vad som helst. 

Jag tror jag betalade drygt 600 för min på Media Markt, men den har vart värd varnda krona!

• piiiinkcat

Jo, jag tänkte också på det.. tycker itne om dem de kör runt handleden.. de är väldigt oförlitliga.. 600 kr är ju inte så farligt.. kollade på denna och den kostar runt 600 också...

www.prisjakt.nu/produkt.php

• UntilTheDark

Apoteket har ju, har själv en därifrån. Kostade lite över 1000 har jag för mig. Minns inte märke men den jag har använde de på kvinnokliniken där jag går, så dålig är den nog inte.

• piiiinkcat

Apoteket, jo och vilka priser de tar då. Kostar oftast dubbelt så mycket där som på andra ställen för samma sak.

• Jesper f
    piiiinkcat skrev 2010-12-04 15:46:04 följande:
    Jo, jag tänkte också på det.. tycker itne om dem de kör runt handleden.. de är väldigt oförlitliga.. 600 kr är ju inte så farligt.. kollade på denna och den kostar runt 600 också...

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=366455
    Tycker den där modellen ser helt OK ut. Tydlig display, och dom funktioner man letar efter. Tror faktiskt inte att märket i sig spelar någon större roll.
  • piiiinkcat

Jo, fast kvaliten kan ju spela ganska så stor roll. Jag kikade lite för skojs skull på DealExtreme.com och der sålde typ samma modell för halva priset... =S Men undrar ju hur kvaliten skiljer sig?

Svar på tråden Blodtrycksmätare