• tweenies

Någon som laddat hem photoshop?

När jag tar hem fotoshop så blir det en massa bokhögar bara. Har försökt ladda hem gratis fotoshop i 30 dagar också men det fungerar inte heller. Någon som vet hur man gör?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-04 10:43
    Någon som vet hur man klipper ut en människa ur ett foto på datorn? Jag vill bara få ut själva människan.

• Svar på tråden Någon som laddat hem photoshop?
  • Probably the best    in the

Har du tagit hem den olagligt?

• tweenies
    Probably the best in the skrev 2010-12-04 10:59:53 följande:
    Har du tagit hem den olagligt?
    Nä genom internet om man söker på photoshop så står det att man får prova photoshop i 30 dagar gratis men det fungerar inte, har testat flera olika som man får testa gratis.
  • Filemon Syklon

Vad är det som inte funkar?
    Går den inte att ladda hem, går det inte att installera programmet eller startar inte Photoshop efter installationen?

God's away on business
  • Probably the best    in the
    tweenies skrev 2010-12-04 12:02:03 följande:
    Nä genom internet om man söker på photoshop så står det att man får prova photoshop i 30 dagar gratis men det fungerar inte, har testat flera olika som man får testa gratis.

Du skrev också, därför tolkade jag det som att du hade försökt med två olika sätt, något man laddar ner och dessutom gratisversioner.

Troligen kommer väl gratisversioner mm packade i ex zipfiler så du måste packa upp dom.

• inze
    tweenies skrev 2010-12-04 10:42:21 följande:
    Någon som vet hur man klipper ut en människa ur ett foto på datorn? Jag vill bara få ut själva människan.
    Ja det kan man väl göra med de flesta bildbehandlingsprogram. De flesta har någon form av lassoverktyg eller trollstav som man kan använda.

Det här gjorde jag lite snabbt nu med hjälp av gratisprogrammet Photofiltre:

klippaut.jpg 
    Klicka för större bild
  • inze

Lilla bilden blev inte klickbar som den brukar bli (kanske för att jag använde Chrome). Här kommer bilden i lite större version:

• tweenies

Jag fick det att fungera, det var jag som hade missat en eller två viktiga detaljer :P.
     Så nu har jag 30 test dagar :).

inze skrev 2010-12-04 12:32:42 följande:

Lilla bilden blev inte klickbar som den brukar bli (kanske för att jag använde Chrome). Här kommer bilden i lite större version:

Hur gjorde du? Vet du hur man gör det i photoshop? Nu om du vill flytta  människorna så följer bara människorna med, utan den vita bakrunden?
  • annakohler

kan skicka en länk till det programmet vill med ha det

• tweenies
    Novemberstjärnan skrev 2010-12-04 14:43:22 följande:
    photofiltre.swedish.toggle.com/

mycket enklare än photoshop som är lite avancerat för endast den funktonen.
    Mitt blev på engelska, ska det vara det eller lyckades jag göra fel trots direkt länk ? :P..
  • tweenies

Jag får fortfarande inte ut bilden ur bilderna, Det blir bara fyrkantigt så vit bakrund också följer med :(

• inze
    tweenies skrev 2010-12-04 19:03:37 följande:
    Jag får fortfarande inte ut bilden ur bilderna, Det blir bara fyrkantigt så vit bakrund också följer med :(
    Vad ska du göra med bilden? Om du sparar den så måste du spara den i ett format som klarar transparens. Sparar du t ex som jgp blir det vitt  (eller nån annan färg) runt det utklippta. Png eller gif fungerar bättre.
    tweenies skrev 2010-12-04 15:16:06 följande:
    Mitt blev på engelska, ska det vara det eller lyckades jag göra fel trots direkt länk ? :P..
    Man kan lada ner en svensk språkfil från Photofiltres hemsida. Nu verkar inte sidan för gratisvarianten fungera men det är möjligt att språkfilen för betalvarianten fungerar även för det.
    http://www.photofiltre-studio.com/download-en.htm
  • H  NA
    tweenies skrev 2010-12-04 19:03:37 följande:
    Att frilägga en bild är  en ganska avancerad grej och kräver träning samt att man behärskar programmet bra. Det finns många sätt att klippa ur en bild och det finns massa tutiorals på nätet. jag använder mig av alfa kanaler, det funkar bäst för mig när jag ska frilägga människor, vid enkla saker lassot och trollstaven funkar bra. kanske detta kan va till hjälp, där visar dom hur man frilägger även med hår och hårstråna:
    http://digitaldarkroom.weebly.com/uploads/1/6/0/8/160893/extracthair.pdf
    annars så google: http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&hs=CVO&rls=org.mozilla:sv-SE:official&&sa=X&ei=L_UATayjMY3qOYHb4aYB&ved=0CC8QBSgA&q=extracting+photoshop&spell=1

http://www.familjeliv.se/hem/h__na/gallery/phpl4d9yu.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/h__na/gallery/phpin5gea.jpg
  • H  NA
    H NA skrev 2010-12-09 16:38:13 följande:
    Att frilägga en bild är  en ganska avancerad grej och kräver träning samt att man behärskar programmet bra. Det finns många sätt att klippa ur en bild och det finns massa tutiorals på nätet. jag använder mig av alfa kanaler, det funkar bäst för mig när jag ska frilägga människor, vid enkla saker lassot och trollstaven funkar bra. kanske detta kan va till hjälp, där visar dom hur man frilägger även med hår och hårstråna:
    digitaldarkroom.weebly.com/uploads/1/6/0/8/16...
    annars så google: www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&h...:sv-SE:official&&sa=X&ei=L_UATayjMY3qOYHb4aYB&ved= 0CC8QBSgA&q=extracting+photoshop&spell=1
    klistra in hela googlelänken eller så googla på extracting photoshop
  • tweenies

Tack, ska kolla det där sen :P.. Riktigt söt kille lär jag säga med "min sons body" :)

Svar på tråden Någon som laddat hem photoshop?