Julklappsförslag till barnfamilj - 2 barn, 4 och 6 år?
Hej!
I min familj har vi aldrig bytt så mycket julklappar, det blir oftast barnen som får - och då massor!
Nu har jag 6 syskonbarn, 2 av dom är bonusbarn i tonåren. Jag träffar dom sällan men har under alla dessa år alltid sett dom som mina biologiska syskonbarn.
Får nåt år sedan gav jag upp försöken på att hitta något till varje barn och även något enklare till mina syskon med respektive, som jag alltid tidigare har försökt göra.
Istället började jag köpa/göra presenter till hela familjen. Alamanacka med deras bilder till en familj, memory med bilder på en annan, föreberett ett scrapbookalbum med tillhörande framkallade bilder på familjen samt scrapbookpyssel mm.
Till min systers familj har jag i år köpt ett curonnespel som jag tror de kommer att ha stor glädje av. Deras barn är 9-17 år och familjen är duktiga på att umgås tillsammans.
Problemet är min ene brors familj; de har två flickor som är 4 och 6 år.
Det känns svårare att hitta på något som hela familjen kan ha nöje av utan att det blir för barnsligt.
Det känns även fel att köpa ett paket var till småflickorna och något opersonligt till min bror med fästmö eftersom min systers barn inte får några egna paket.
Det är dock betydligt lättare att hitta något till flickorna än till syrrans 4 barn, och jag skulle nog kunna köpa dom ett litet paket var - men då är frågan vad jag hittar på till föräldrarna.
Couronnespelet kostade 370:-, så till bror med familj kommer jag nog att vilja hitta på nåt i liknande prisklass.
Oj oj oj, det här måste ju låta som världens i-landsproblem.
Men men, har man tid att grubla så har man :)
Någon med något förslag?