• Änglatuss

laktosfri choklad???

finns de??

annars får dom ta och göra de

va så sugen på choklad igår så jag åt lite och de får jag lida för nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-17 10:10:29:
    JUST DE, DE FÅR INTE INNEHÅLLA NÖTTER ELLER MANDEL HELLER!!

• Svar på tråden laktosfri choklad???
  • MammaFia

Non stop har jag hört är helt mjölkfria

• Änglatuss

men då innehåller de nötter istället???

• maalisen73

De flesta mörka chokladsorter är laktosfria...

• MammaFia

Nä, det gör de väl inte De har vi alltid haft hemma på pepparkakshusen
    Inte de vanliga non stop i olika färger. Alltså inte M&M eller smarties.

• Änglatuss

ska kolla in nonstops då
    va så himla sugen på choklad igår
    och de fick jag sota för minsann

• Belana

Hej!
    När jag inte är föräldraledig är jag sortimentsansvarig inom en ICA-profil och har bland annat godis på min lista. Jag har aldrig hört talas om att Non stop är laktosfria (det kan de ju vara ändå!) men jag vaet 1200% att laktosintoleranta kan äta Cloettas guldnougat. De har dessutom ändrat receptet på den nu så att den smakar riktigt bra.

• NiXxI

Finns laktos och mjölkfri choklad i hyllan med sepciell mat för allergiker faktiskt.

• Belana

Aha, såg ditt tillägg nu. Guldnougat innehåller mandel, så då är det kört.

• Änglatuss

guldnougat, nougat kan jag inte äta för de är nötter va?

annars va de guld ju

• Finlänskmamma

Weinernoghat eller hur det stavas från Fazer är helt mjölkfria! Vit låda med ett dansade par på med balkläder på sig...

Jag är också laktosintolerant + att jag är allergisk mot mjölkproteiner.
    Men ibland måste jag bara ha en Marabo chokladplatta...sen får man lida men det är det värt!

• Belana

Jag föreslår att du mailar till Kraft (som har Marabou) och Cloetta och frågar, eftersom du har så många allergier. Deras kundtjänst är expert på sådana frågor.

Här är deras e-post:
    kraftfoodssverige@krafteurope.com
    www.cloetta.se/ (Fyll i kontaktformuläret)

• Pallas Athena

Men det borde finnas någon laktosfri choklad, för vi har köpt en helt mjölkfri glass med chokladöverdrag till dottern som är mjölkproteinallergiker! Och det vore ju dumt då att inte göra den chokladen till bara choklad att sälja? Det var en ljus choklad, så jag undrar om de inte hade sojamjölk i den?
    Annars kan du ju köpa den glassen för den var utan nötter också!? (Minns ej vad den hette, men jag kan ta reda på det snabbt.)

• Änglatuss

tål inte heller mandel och nötter så nougat kan jag inte ens äta!!

belana
    smart

• Ejje

After Eight, kolla innehållsförteckningen för det finns två olika, den ena innehåller inte det du söker, inte ens spår av...

• Finlänskmamma

Förlåt såg först efter jag skickat att det inte fick finnas nötter i och det gör det i mängder i det jag föreslog...men det skall finnas en sort utan mjölk och nötter men då jag inte minns vad dom heter...Kanske du kan fråga på någon godis-affär? Dom borde ju veta?

• Änglatuss

jag får undersöka
    måste stilla mitt sötsug och chokladsug *hehe*

• Pallas Athena

Som sagt, mörk choklad är ju också laktosfri, till och med helt mjölkfri - för dottern har fått sådan (om det nu smakar bra, alla tycker ju inte det! ).

• Knosan

Det är väl kanske inte just det du är sugen på men oboy borde väl funka. Det dricker min kille som är allergisk.

Svar på tråden laktosfri choklad???