-
-
Svar på tråden hur rengöra på insidan av fönstret i ugnen?
-
Menar du mellan rutorna? Eller bara på insidan?
-
bägge delar
-
Insidan gör jag rent på samma sätt som jag gör rent resten av ugnen: Ugnrengöring.
Har faktiskt inte gjort rent mellan rutorna än... Men jag har en rätt ny spisOrkar inte kolla i manualen hur jag ska gå till väga. Än så länge är det rätt rent.
-
tack ska jag försöka det då
-
Jag har världens bästa ungsrengöringsmedel.
K2r.
Förr köpte jag det på ica, men nu köper jag det på Granngården.
Bara att spraya på och så vänta ca en timme.
Om det är riktigt ingrott så kan man låta det sitta över natten, ingen värme på
-
Jag brukar ha MrMuscles ugnsrengöring. Den ska också verka i ca 1h - eller längre om ugnen är riktigt smutsig. God ventilation är A och O, det är starka grejer.
-
Den provade jag när jag städade ur min sons kök. Fungerade inte bra alls.Tecken skrev 2010-12-04 14:18:22 följande:Jag brukar ha MrMuscles ugnsrengöring. Den ska också verka i ca 1h - eller längre om ugnen är riktigt smutsig. God ventilation är A och O, det är starka grejer.
Jag har helt fastnat för den jag nämnde ovan -
Undrar jag också. Hur sjutton kommer man MELLAN rutorna?
-
På min spis, en Whirlpool, så hakar man bara av glaset från utsidan och så kommer man åt emellan.
Man liksom pressar den yttre glasskivan uppåt lite försiktigt och sen plockar man lätt bort den
-
Vissa ugnar går luckan att dra bort så den blir lättare att tvätta och sen kan det gå bra att dela på den och tvätta emellan om det är två glas.
Jag använder inte starka rengöringsmedel så jag brukar ta rakbladskrapan som man har till hällen och skrapa rent glasen och sen tar jag en sån där grön skrubb och lite diskmedel och det brukar bli rent och fint.
Annars såg jag att man kan rengöra ugnsluckan med bikarbonat men har inte prövat ännu. -
man kan ju ta på grönsåpa och sätta ugnen på 50 grader i en timme också.The Hermit skrev 2010-12-04 15:38:12 följande:Vissa ugnar går luckan att dra bort så den blir lättare att tvätta och sen kan det gå bra att dela på den och tvätta emellan om det är två glas.
Jag använder inte starka rengöringsmedel så jag brukar ta rakbladskrapan som man har till hällen och skrapa rent glasen och sen tar jag en sån där grön skrubb och lite diskmedel och det brukar bli rent och fint.
Annars såg jag att man kan rengöra ugnsluckan med bikarbonat men har inte prövat ännu.
Men min ugn blir inte så ren som jag vill ha den av detta. -
Har jag också testat men fick inte heller ugnen helt ren.mamita64 skrev 2010-12-04 15:52:43 följande:man kan ju ta på grönsåpa och sätta ugnen på 50 grader i en timme också.
Men min ugn blir inte så ren som jag vill ha den av detta. -
Hej Efter att ha gnuggat med Svinto ett tag utan ngt större resultat tog jag skrapan jag har till spishällen. Den var perfekt och all ingrodd smuts försvann direkt.
-
På min ugn går det inre glaset att haka loss.
-
Öppna luckan är en bra början. Annars vet jag inte riktigt, avkomman min sköter den städningen.
-
På många Husqvarna och, tror jag, Electrolux så hakar man av de två inre glasen genom att pressa dem mot luckans överkant och lyfta ut glasets underkant. Helst med luckan öppen och horisontell; glasen är tunga, och man får inte plats inne i ugnen...
Skrapa med vass egg verkar vara möjligt.
Ugnsrengöringen som Coop säljer funkar inte alls: Ju mer speciellt det verkar desto sämre är det...
K2r ska provas.
Jag minns att jag följde Husqvarnas instruktioner vid något tillfälle, utan att det alls ens påverkade renheten. Typiskt; såna firmor skiter blankt i hur kunderna har det. Bättre Byta än Illa Tjäna.... -
Hej,
undrar hur man ska rengöra glaset på ugnen, och hur man använder den?
Mvh
Catharina