• gookie

Ni som har barn som rider vad har dom för vantar?

Min dotter på tre ska börja rida har ni tips på bra vantar till en tjej på tre år. Det e ju rätt kallt nu och en treåring har ju inte dom största händerna så det e ju svårt med att sätta vad som helst på händerna

• Svar på tråden Ni som har barn som rider vad har dom för vantar?
  • Loreena

Ska hon rida inomhus eller utomhus?
    Jag hade fingervantar med halkpluppar på när jag var liten, men det kanske blir för kallt?

• hemliga ängeln

När vi var små red vi med vanliga vantar på vintern ute. Inne i ett ridhus behövs inte tjocka vantar utan då räcker det ju med tunna fingervantar.
    När hon får tillräckligt stora händer rekommenderar jag 3-fingervanten!

Älskade lilla Isabella 2010-05-05
  • gookie

Hon ska rida ute. Det e ju så kallt med bara fingervantar tycker jag. Men svårt när händerna e så små

• qenzo

Om hon kan, använd 3-fingerhandsken. Annars är det vanliga ridvantar som gäller i mina ögon. Man brukar kunna hålla värmen ganska bra i de vanliga vantarna också när man väl rider. Och de lär väl inte vara ute så länge heller antar jag, då hon är så liten?

• luckynumber

när mina barn rider på vintern så har dom vanliga tumvantar, det går säkert att hitta bra och varma trevingersvantar till så små barn men jag vet inte vart och så lär dom kosta en bra slant också!

• Marre79

Min dotter rider ute och när det är jättekallt har hon faktiskt vanliga tumvantar. det viktigast är att hålla sig varm och i den åldern handlar det ju inte om nån avancerad ridning.

• MamaJustify

Min femåring har om det är riktigt kallt fingervantar och utanpå ridvantar (magiska vantar tror jag dom kallas) om det inte är jättekallt bara dom magiska. Rider i ridhus.

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta i för evigt!
Svar på tråden Ni som har barn som rider vad har dom för vantar?