Är Kerstin vanligt?
vet ni många bebisar som heter Kerstin? Kollar jämt födelseannonser, ser aldrig nån som heter Kerstin.
Kul om man lyckats hitta ett ovanligt namn!
vet ni många bebisar som heter Kerstin? Kollar jämt födelseannonser, ser aldrig nån som heter Kerstin.
Kul om man lyckats hitta ett ovanligt namn!
Har inte hört något barn med det namnet men känner rätt många i 65-70-års ålder som heter Kerstin.
Jättegulligt namn. Alla Kerstinar som jag känner är fina människor så det gör väl sitt för min åsikt.
jag vet iallafall en! Kerstin är jättefint!
Vårt barn heter Kerstin och en kollegas 3-åring heter Kerstin.
Läste att det stiger i popularitet.
Har träffat på en 4-åring och en snart 2-åring.
Det finaste enligt mig så klart
Jätte fint. Var själv inne på det, men det blev Sonja i stället.
År 1998 fick 13 flickor namnet Kerstin som tilltalsnamn.
År 2009 hade antalet stigit till 61 så det är verkligen en stigande trend. Så här såg det ut år från år
98 13
99 Under 10
00 21
01 20
02 14
03 33
04 15
05 26
06 28
07 39
08 49
09 61
Ni ser här att det är främst sedan 2006 som namnet ökat mycket.
Jag tycker Kerstin är jättefint.
Min hund heter det :)
Får vi en dotter kommer det bli Kerstin i mellan namn. Både min och makens mormor heter så... Tycker det är jättefint...
min mamma heter kerstin. såg ganska nyligen en födelseannons i tidningen på en kerstin.
Jag heter Kerstin, är född -76. Har aldrig stött på någon mer Kerstin i min generation.
Då hette allas mammor Kerstin.
Jag är egentligen i "fel" generation för att heta Kerstin enligt statistiken.
Men tror det är så att ni som nu döper era döttrar till det ligger "rätt i tiden".
Själv skulle jag ha hetat Liselott, men min bror sa att jag skulle heta Kerstin som lillasyster i Bullerbyn. Så, så fick det bli.
Har aldrig haft något emot att heta Kerstin, svårt bara när man är utomlands... Har blivit icecream osv, ha ha!
Att det stiger i popularitet är väl som sagt det där med generationer. Nu finns ju många Ingrid tex. Hör ju till samma "mammageneration"
Vi har ju länge nu haft "mormorsnamnen", Alice osv..