• bizzziie

Hjälp med förslag på dopfika

Vår minsta ska döpas nästa söndag (12e) och det blir smörgåstårta efteråt. Sen till kaffet hade jag tänkt bjuda på mina hembakade saffransbullar (vanlig lussedeg fast formade som bullar med en fyllning av mandelmassa, apelsinskal/saft och smör.. ljuvligt goda!!) och pepparkakor. Tänkte att det är ju ändå 3e advent så lite jultema gör väl inget? Eller?

Men det känns lite tråkigt.. bara bulle och pepparkaka till kaffet liksom..

Nån som har förslag på något mer som passar till?
    Eller något helt annat??

♥♥ Storebror: 060627 ♥♥ Lillebror 100820 ♥♥
  • Svar på tråden Hjälp med förslag på dopfika
  • sophiefia

Vi hade kladdkakemuffins som man kan dekorera med grädde och färska bär..=) Mums!//Mvh Malin

• Queenie70

Gröt, skinksmörgår och glögg vet jag att folk haft i jultider.

• Queenie70

Små glas med krossad pepparkaka, och nån bärblanding med nån sås typ...

• bizzziie

Tårta går bort då jag tycker det är tråkigt med tårta på tårta..

Det andra är bra förslag, men vet inte om det funkar så bra just denna dag. Gröt och smörgås är lite väl mycket när det blir smörgåstårta först! Då får gästerna rulla ut ur församlingshemmet!
    Men jättetack! Ska göras vid annat tillfälle!

Några fler tips?

• Köpenhamn

Kör julgodis, nötter, röda äpplen, mandariner, ev fikon/dadlar till. Jag skulle bjuda mandelmusslor med hjortron och hallon oxå. Ev glögg. Helt enkelt - rejält julfika efter smörgåstårtan. Många ljus! Låter mysigt! Det som blir över spar du till jul.

• Köpenhamn

Kan du ändra skull jag välja tomtegröt istället för smörgåstårtan. Spar ev rester, frys in och gör ris à la Malta till jul.

• Elias Emil

Vi hade smörgåstårta och tårta och det gick alldeles utmärkt.

Cheescake med julsmak.

• vikarien

Bilburens förslag lät kanon =) Massa olika sorters hemmagjort julgodis! MUMS!

• bizzziie
    Elias Emil skrev 2010-12-05 14:11:06 följande:
    Vi hade smörgåstårta och tårta och det gick alldeles utmärkt.

Cheescake med julsmak.
    Ja det hade vi förra gången med men nu vill vi ha något annat..
    Bilburen skrev 2010-12-05 09:18:42 följande:
    Kör julgodis, nötter, röda äpplen, mandariner, ev fikon/dadlar till. Jag skulle bjuda mandelmusslor med hjortron och hallon oxå. Ev glögg. Helt enkelt - rejält julfika efter smörgåstårtan. Många ljus! Låter mysigt! Det som blir över spar du till jul.
    vikarien skrev 2010-12-05 14:15:25 följande:
    Bilburens förslag lät kanon =) Massa olika sorters hemmagjort julgodis! MUMS!
    Ja, jag tror jag kör på det!! Tack!!
Svar på tråden Hjälp med förslag på dopfika