Ni som smorde er mage, fick ni bristningar?
Ni som smorde er mage, fick ni bristningar? Hur ofta smorde ni och med vad? Om ni fick bristningar, när kom de?
Ni som smorde er mage, fick ni bristningar? Hur ofta smorde ni och med vad? Om ni fick bristningar, när kom de?
Jag smorde och smorde och fick en massa bristningar ändå. Det har med hormonerna att göra.....
Smorde inte med första, fick bristningar.
Smorde med andra då de första började klia så förbannat, fick mycket mer bristningar.
Inte för att jag tror salvan gjorde att jag fick fler
smorde med första barnet med wileda havandeskapsolja fick inga bristningar. trodde vid andra graviditeten att det va lugnt så jag smorde inget. fick bristningar :(
Har smörjt och smörjt men har massvis med bristningar ändå. Som sagt...det är hormoner och skitsamma vad du smörjer med iallafall vad gäller syftet att slippa bristningar,.
ja fick bristningar
Jag smorde och klarade mig utan bristningar tills han föddes i v 42+5 men dagen efter förlossningen kliade det satan och vad kom då, jo bristningarna som ett brev på posten. Snopet!
jag smorde mig inte och efter tre graviditeter varav den ena sista med tvillingar då jag dessutom var 41 år då de föddes...inte en bristning på hela magen :)
Jag smorde mig med body shops kakaosmör under båda graviditeterna och har inga bristningar. Men som många har skrivit beror det på hormoner och inte på om man smörjer sig eller inte. Men jag tyckte det kändes skönt att smörja in mig - och så luktar det ju så gott med kakaosmör (tyckte jag i alla fall när jag var gravid...)!
jag smörjde magen o låren med weleda havandeskapsolja, och fick inga bristningar till synes under graviditeten.
Men efter förlossningen syndes bristningar på magen. Inga tigerränder eller färgade sådana,
utan mer så det ser ut som ärr. Gropiga sträck liksom. :(
På låren fick jag dock lite ljuslila ränder i slutet på graviditeten.
Var höggravid i juli, så det var väldigt varmt så fick otroligt mkt vätska i ben. =/
Och jag tror precis som de andra säger att de beror inte på om du smörjer eller inte.
Snarare ärftligt.
Jag smorde under första graviditeten, men fick som allra flest bristningar då. Jag provade, men räknade med att få det. Använde weleda havandeskapsolja två gånger om dagen hela graviditeten.