• hakan01

Ofrivillig pappa!

Hej

Jag befinner mig i en situation som ja aldrig kunde ana att ja skulle göra för tre år sedan.  Jag har så mycket känslor och funderingar och tankar som finns i mitt huvud men finner inga svar och vet inte ens vart ja kan få svar ifrån. Känns som om ja sitter fast i en återvändsgränd och hittar inte vägen ut.

Jag har sedan 2007 ett förhållande med en underbar person. Var då 17 år. Och han tre år äldre.

Efter ett år tog det slut på grund av distans men då han flyttade tillbaka till samma stad igen så fnn vi varandra direkt. Jag vet inte hur ja ska göra min historia som är så lång lite kortare men under ett tag hade vi det väldigt kämpigt  , något var fel och de bekräftade han med att han skulle bli pappa. Innan vi ens hade träffats hade han träffat en tjej varav dem haft sex, med kondom och sedan frågade han om hon tog något annat skydd vilket hon sa att hon gjorde , p piller. Vilket hon inte gjorde! Hon blir gravid och vipps så rasar hans värld samman. Hon skickar ett brev och säger att han ska bli pappa ( jag är inte såå insatt i hur allt gick till då han aldrig riktigt kunnat prata om detta för han mådde/mår så dåligt , ) Han iaf ligger och gråter sig till sömns om nätterna och mår fullständigt skit. Han trodde han sett henne för sista gången och de sista han vill är att träffa henne igen eller att ha ett BARN. Hon verkar fullständigt skita i hur dem ska lösa detta, hennes familj , hans familj och min pojkvän pappan då, vill abort, hon vägrar, ska föda barnet, utan någons som helst stöd. Hon va 19 då.
    Min pojkvän sa tll mig en gång med gråten i halsen att han inte kunde se detta som hans barn då de inte var gjort av kärlek , han kan och vill inte förknippa sig med detta, minst sagt för att tjejen verkar heelt borta. Hon hotar att stämma honom om han inte träffar si dotter, han förösker endå mot sin vilja att träffa mamman och barnet i en park för att se hur de kändes. de gick skit. Jag får känslan av att denna tjej ljugit , hon visste att hon kunde bli gravid näsan som om hon ville detta, som om hon gjorde detta för att inte förlora honom , min pojkvän. Som om ett barn skulle rädda nåt dem aldrig haft,. Nu ska ja förklara att denna tjej vill ha allt med honom , hon vill ha honom tillbaka! Nu när dem har ett barn så kommer dem alltid ha nån slags kontakt , dem har ju ett barn ihop. Inte kontakt så löver tele eller mejl , han verkar hata denna tjej och på något sätt kan ja förstå honom.
    Hans familj har stöttat honom till 1000 och ser ju endå som deras barnbarn.
    Nu tre år senare , förösker hon fortfarande f tag i honom , han har bytt nr stup i kvarten fr att hon ringer hela tiden och mejlar. hon har blockat mig på facebook men har sett hennes sida via en väns facebook. Jag grät när ja såg hennes bilder. Hennes dotter , MIN pojkväns dotter e sååå lik honom . Jag vet inte hur ja ska hantera allt detta. Han vill ALDRIG prata om de, han berättar intevarför han byter nr bara antar att ja ska fatta att de för att hon mamman trakasserar honom , ja känner mig helt hjälplös i detta. Jag vill verkligen prata om saker och ting , endå förstår ja att han vill fly , han vil inte kännas vid den tanke att han e pappa. Men jag då ? hans flcikvän som inte får veta nåt, de döär barnet kommer väl vilja veta vem han e nån gång och vem vet han kanske vill ta upp kontakten me henne nån gång , jag vet inte hur ja ska bli delaktig i detta för ja vllde. Jag vill vara ett stöd , ja har också känslor inför de här men han vekrar inte fatta de. Han säger bara att ja inte har med det att göra, men de har ja väl om vi nån gång ska bilda familj , ska hon få fortsätta trakkasera oss och hata mig och älska honom och han byta nr stup i kvarten?
    Vad gör man i sånna här situationer. Själv hyser ja ett stooort agg mot denna tjej som bara e två år äldre än mig, har ett oönska barn, går på socialbidrag och dessutom har FLYTTAT 4 km ifrån min pojkvän . Han vet inte om det , tror jag..ska ja berätta det eller skulle de enbart göra skada?
    Varför har hon flyttat? av alla ställen på jorden så 4 km ifrån honom.
    ja känner mig tom och tänker på de här så mkt och har ingen att prata med..Jag vill att han ska öppna sig, ka ja vänta, ja vill inte att detta, de som hänt honom , hon tjejen ska få förstöra vårt förhållande , men ja e så rädd att hn gör de, och att de är exakt va hon vill!

Är de är något ja kan prata me med hans föärldrar när han inte är med ( då ja vet att dem träffat sitt barnbarn )
    Min pojkvän har alltså valt att avstå från allt som har med detta barn att göra. Förutom underhåll som han e tvingad att betala.

Hjälp mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-05 09:57
    Om någon befnner sig samma salgs sits någon så skulle de vraoerhör tacksamt att få svar , någ annan kanskeocks lever med en ofrvllig pappa?
  • Svar på tråden Ofrivillig pappa!
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag skulle vilja råda dig att inte lägga så mycket energi på den andra kvinnan. Hon är mamma till din pojkväns barn och det kan aldrig förändras. Försök tänka att det finns ett barn som har två föräldrar som inte lever tillsammans och aldrig hade tänkt göra det. Det föddes ett barn som inte kan hjälpa detta utan som behöver sina båda föräldrar. Du kommer att bli helt utmattad att lägga så mycket energi på någonting som du inte kan påverka.
    Du och din pojkvän behöver självklart prata om detta eftersom han faktiskt har en dotter och det angår er båda. Jag skulle önska att din pojkvän kunde acceptera att han har en dotter och träffa henne/lära känna henne och se det som en stor tillgång och inte som en belastning. Han behöver göra det bästa av situationen. Din pojkvän behöver också kunna samarbeta med flickans mamma. Detta är ett faktum som varken han eller du kan ta bort. Det hindrar inte dig och din pojkvän att ha en bra relation och familjeliv. Ni måste acceptera faktum och göra det bästa av situationen.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Ofrivillig pappa!