• fönster mot vägen

Äntligen Hemma....golv i källare???

I något av de senaste programmen av äntligen hemma ska man ha gjort i ordning en källare. Då sa man också att det golvet man la skulle vara det bästa att ha i en källare. Nu har jag inte sett avsnittet själv men skulle någon vilja hjälpa mig i vilket avsnitt de gjorde detta? Eller vad det var för golv iallafall. 

• Svar på tråden Äntligen Hemma....golv i källare???
  • Liddi

det vill jag åxå veta

Alexander 090210
  • Liddi

Hittar inte heller något på länkarna Är det INGEN som sett avsnittet?

Alexander 090210
  • Makaron

Nu har inte jag sett programmet men regeln säger väl att man inte ska sätta golv direkt mot källargolvet. Klinker är bäst att lägga då det andas genom fogarna. Vill man helst ha något trägolv så måste man se till att det inte ligger direkt mot golvet genom att t.ex. bygga upp golvet och då kan man ju använda vilket golv som helst.

• fönster mot vägen
    Makaron skrev 2010-12-06 10:24:05 följande:
    Nu har inte jag sett programmet men regeln säger väl att man inte ska sätta golv direkt mot källargolvet. Klinker är bäst att lägga då det andas genom fogarna. Vill man helst ha något trägolv så måste man se till att det inte ligger direkt mot golvet genom att t.ex. bygga upp golvet och då kan man ju använda vilket golv som helst.
    tack för ditt svar. Dock ska detta golvet som vi menar vara mycket bättre än klinkers. Även heltäckningsmattta är bättre klinkers säger den person som besiktade vårt hus.

Har nu hittat en länk till det golv så de måste ha menat i äntligen hemma..http://www.mattvaruhuset.com/mattor/ovriga/balkongmattor.aspx 
  • Makaron
    fönster mot vägen skrev 2010-12-06 20:42:45 följande:
    tack för ditt svar. Dock ska detta golvet som vi menar vara mycket bättre än klinkers. Även heltäckningsmattta är bättre klinkers säger den person som besiktade vårt hus.

Har nu hittat en länk till det golv så de måste ha menat i äntligen hemma..www.mattvaruhuset.com/mattor/ovriga/balkongma... 
    Vi har sånna mattor i vår källare och vi har också fått höra att det är är jättebra alternativ. De har som små pluppar under så det inte blir helt tätt. Fast det är inte ett golv utan en matta.Vad är det för "golv" du söker? För jag fick uppfattningen att det är ett trägolv eller laminatgolv. Men det kanske är matta du menar? Jag måste nog kolla om avsnittet finns att se på tv4 play.
  • Liddi

De förra ägarna till vårat hus har lagt trägolv i källaren...har ingen aning om vad som är under men det är ju inte bra med trä i källare.... Klinkers är nog bra men jäklar så kallt det lär bli  

Alexander 090210
Svar på tråden Äntligen Hemma....golv i källare???