• zazzarazz

Oregelbunden mens efter förlossning?

Har googlat massor men hittar inget. Hur vanligt är det med oregelbunden mens efter förlossningen. Alltså att den kommer ena månaden och inte nästa? Någon som varit med om detta? (Och alltså inte varit gravid igen.)

• Svar på tråden Oregelbunden mens efter förlossning?
  • Maax

Undrar samma här!
    Det är som ett lotteri, vissa månader kommer den och ibland inte..
    Men de månader den inte kommer har jag ändå känningar av ägglossning och ca två veckor senare mensvärk, men det kommer inte blod.

• heidi021

Jag tror att prbelemt är rätt vanligt... Jag har samma problem! Jätte jobbigt är det Rynkar på näsan

• Caliin

Vet att det är länge sen tråden startades, men hur gick det för er sen?
    Det är nu 12 månader sen förlossningen och 5 månader sen mensen kom tillbaka men har bara fått den 3 gånger.
    Kan svära att jag har som Maax, känt ägglossning, haft mensvärk, men inget blod. Har t.o.m funderat på om man kan ha mens utan att blöda ;) 

• vittra

Håller helt med er andra. Jag har känt ägglossning, haft mensvärk men inget blod kommer. Har hoppat över ibland, haft ibland. Fullkomligt oregelbundet. Sist blödde jag i två veckor. Det är 1½ månad sedan. Har trott mig ha haft ägglossning efter det men ingen mens. Dottern föddes för drygt 13 månader sedan. Hade aldrig sådana här konstigheter med första dottern. Men vad jag förstår så förekommer det, vet dock inte hur vanligt det är..

• Makka Pakka

Samma här!

Har t.o.m gjort 3 grav.tester (som var negativa så klart) men ingen mens!  

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • carwho

Åh va skönt att det inte bara är jag!! Håller på och bli tokig, men det är väl bara och gilla läget

• Malooo

Vad skönt att hitta den här tråden! Har precis samma grej, men vet ännu inte om min mens bara är försenad.. Jag fick fruktansvärda PMS-smärtor innan min första mens, ännu värre smärtor nästa månad och skulle ha haft min mens i lördags. PMS-smärtorna avtog.... Men ingen mens?!

• alexander2011

jag har precis fått min första mens efter förlossningen. är inne o blöder på 11:e dagen och nu de 3-4 senaste dagarna så blöder jag mer rikligare. kan det jag ahde innan vara nått som man bara har innan mensen kommer? jag blödde varje dag men klarade mig med tunna bidnor och trosskydd men nu får jag byta ofta. har haft mensvärk av och till hela tiden men de senaste dagarna konstant i 3-4 dagar. kommer det bli såhär varje gång nu eller bara de första gångerna?

• Cecci

Har samma problem. Innan graviditeten hade jag regelbunden mens på 28 dagar och nu efter är den allt från 30till över 40 dagar. Har haft så över 1 år redan.

• Choko

Hur gick det för er sen?

Jag har exakt samma "problem", hade börjat tro att jag kommit i klimakteriet.  

Mina två tidigare förlossningar har mensen varit regelbunden direkt efter att den kommit igång.  

• Caliin

För mig fortsatte det att vara oregelbundet tills jag blev gravid i december 2011. Kände av ägglossning (som jag gjort de andra månaderna), tog ett äl-test och blev gravid på första försöket.
    Inte till så mycket hjälp kanske ;) Får se hur det blir med mens när man slutat amma nummer två om några månader. 

• Totoro

Det va länge sen denna tråd startades men jag har exakt samma problem. Jag går och väntar på min mens men inget blod kommer fast jag har symtom som jag burkar ha när jag ska ha mens. Jag hade mens förra månaden men denna månad har jag inte fått någon mens. Har varit rätt orolig men skönt att veta att jag inte är ensam.

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Gäst13

Ammar inte, har haft mens två gånger och nu väntar jag panikartat att den ska komma igen!!

• Sarika83

Börjar bli lite orolig jag... Ammar fortfarande och äter minipiller men har börjat må illa och vara trött. Hade en blödning ca en vecka efter att jag börjat med pillrena, den första efter förlossningen, men sedan har det inte blivit fler och det är väl tre månader sedan.

• lill jag

En tråd som kanske känner samma som jag...

I maj kom vår dotter..4ånader efter kom mensen?

Blödde 7 dagar. .. nu denna månad har ingen mens kommit men har men's värken och humöret

.men inget blod som ni skriver..

Helammar och tänker att det är normalt?!

:/

• verliebt

Samma här! :( födde min son i september, fick första blödningen 2 Nov, blödde ca 5 dar, uppehåll under helgen, blödde 5 dar igen veckan efter men nu är mensen 1 vecka sen, blev orolig o gjorde grav.test men det var negativt. Orolig för att den inte ska komma. Skönt att slippa den men vill ju gärna vara förberedd om den väl kmr

Svar på tråden Oregelbunden mens efter förlossning?