• Anonym

Smärta vid beröring på huden

Jag har i flera år varit väldigt känslig när någon tar i min arm eller mina ben men egentligen inte reagerat så mycket på det förrän nu då min pojkvän nästan tvingar mig till en läkare eftersom han inte menar att det är normalt.

Det är just när han tar i överarmen eller typ på insidan av låret, och det är ju inte så att han är hårdhänt, men ibland när han håller om mig hårt, eller när vi skojar och han ska lyfta mig eller bara "pickar" på min arm så gör det sjukt ont. Jag känner liksom smärta i punkten en bra stund efter att han släppt.

Är det någon som känner igen sig? Vad kan det bero på? Är det bara spänningar eller kan det vara någon sjukdom bakom? Jag har aldrig tänkt på det som sagt, men nu när jag tänker på det blir jag nästan lite orolig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-05 12:44
    Kanske ska tillägga att jag för övrigt känner mig frisk, har en känslig mage/tarm.

• Svar på tråden Smärta vid beröring på huden
  • Anonym (träffa läkaren!!)

Vill inte oroa dej men....men sambo hade precis de där symptomen. Visade sig vara cancer.

• Anonym

Usch! Jag beklagar din sambos sjukdom.

Har du lust att berätta mer? Hur mådde han för övrigt? Vad var det för cancer?

Tack. 

• Anonym (träffa läkaren!!)

ingen fara, han är fullt frisk nu! Skrattande Andra symptom vet jag inte....han gick nog till läkaren i ett tidigt stadium. Bara man petade på honom gjorde det ont. Testikelcancer var det.

• Anonym

Ingen annan som känner igen sig?

• Anonym
    sussimuss skrev 2010-12-05 13:31:35 följande:
    Om man har fibro finns vissa "triggerpunkter" som gör ont som faan att bara peta på.
    Vilka dessa är kan du se här:
    web.comhem.se/~u70319627/diagnos.html#TRIGGERPUNKTER
    Jag tycker inte det stämmer med mina. Det är mest på överarmarna och låren. Jag tycker heller inte att det gör lika ont när jag tar på mig själv hur nu det kan vara så. Kanske tar jag inte lika "hårt" eftersom jag känner smärtan komma på mig själv. Vet inte riktigt. Men jag kände igen det så som det stod på hemsidan att jag kan känna som om tummen som tryckt på punkten sitter kvar i flera minuter ibland.
  • Jesper f

Jag har liknande problem med mina underarmar, överarmar, liksom mina vade och under fötterna. Det kan vara en form av reumatism som du har. Men det går ganska enkelt att hantera det med Brufén. Men det är en inflammation i lederna, helt enkelt, som yttrar sig på det viset. Inget jättefarligt, men det gör ju ont.. Helt klart.

För att vara på säkra sidan, gå till din husläkare och be att få göra ett blodprov, så man kan börja utesluta andra orsaker.

• Gadget

Egentligen är inte smärtan så svår så den stör mig, mer att man undrar bad det är och framför allt är orolig att det skulle vara en indikation på något allvarligt.
    Den här reumatismen du nämner, ger den dig även ledvärk? Förr hade jag mycket problem med lederna, men numer bara mindre känningar ibland.

• Anonym

Gammal tråd, jag vet... Tänkte bara skriva att jag också har så väldigt ofta, och att jag tror det beror på att jag är väldigt spänd och stel i kroppen. Kanske är det så för dig me?

• RestlessH

Ja, gammal tråd jag vet :) Vill bara berätta att jag upplevt samma symptom i stort sett hela mitt liv. Visade sig vara fibromyalgi. Det yttrar sig väldigt olika hos olika människor. Kolla med din läkare och lycka till!

Svar på tråden Smärta vid beröring på huden