• Petrah

Weekend i New York billigt, vart??

jag har alltid velat åka till new york men som ni vet när man är 4 i en familj så är dt inte så lätt att ha råd med detta. så därför fick jag en ide om att bara åka med min son som är 9 år, han och jag på en weekend kanske Glad så vart hittar jag billiga weekendresor och har ni själva erfarenheter av att åka med era barn så skriv gärna ner vad som är bäst o billiagast att bo.

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Weekend i New York billigt, vart??
  • Mummy

Tänk bara på att en weekend så pass långt bort kanske inte är att föredra. Man blir ofta påverkad av flygtiden och bara flyningen tar ju sammanlagt nästan två hela dagar. Ni kan inte spara lie längre och åka minst en vecka?

• Amazina

Det billigaste är nog att helt enkelt hyra lägenhet. Det finns massor med svenskar på Manhattan och många betalar delar av sina hyror med at hyra ut sina lägenheter under storhelger t ex. Då får ni en lägenhet med kök (restaurangmat, eller framför allt dricksen är svindyr i NY) och mycket plats som ni kan bo i. Det blir billigare än hotell. Minsta lilla kuvös till hotellrum kostar mycket på Manhattan! Flygbiljetter köper ni sedan separat. Det ligger ofta annonser ute på blocket ang lägenheter som hyrs ut och ni kan ju även lägga ut en själva. På SVIVs hemsida (svenskar i världen) kan du också ta kontakt med folk. Min mans bror bor på Upper west och de har ibland hyrt ut sin lägenhet till semestrande.

• älskarlivet81

Jag skulle inte heller rekommendera en weekend. För det första är tidsomställningen lite jobbig, för det andra hinner man ingenting i NY på en helg!

• Petrah

va bra då ska jag kolla blocket Glad än så länge är det bara en ide, men nu har jag drömt om att åka dit i snart 30 år men inte kommit iväg. vi brukar åka utomlands 1-2 per år men då vet man ju ungefär hur mycket pengar det går åt så då har man mer koll. men när man åker te usa så lär det gå åt betydligt mer.

Wild, Raw and Beautiful
  • älskarlivet81
    Petrah skrev 2010-12-05 13:01:02 följande:
    va bra då ska jag kolla blocket Glad än så länge är det bara en ide, men nu har jag drömt om att åka dit i snart 30 år men inte kommit iväg. vi brukar åka utomlands 1-2 per år men då vet man ju ungefär hur mycket pengar det går åt så då har man mer koll. men när man åker te usa så lär det gå åt betydligt mer.
    Tänk bara på att flygbiljetten blir ju inte billigare för att du är borta en helg.. Vi betalade 9000 kr våra biljetter, tur/retur för 2 personer. Sen betalade vi ca 1000 kr/natt för hotellet.
  • Petrah

nä jag vet, men boendet blir väl billigare. vart hittade ni ert?

Wild, Raw and Beautiful
  • älskarlivet81
    Petrah skrev 2010-12-05 13:38:27 följande:
    nä jag vet, men boendet blir väl billigare. vart hittade ni ert?
    Wild, Raw and Beautiful

Vi bokar nästan alltid våra boenden via www.hotels.se
    Ett annat tips är att låna reseböcker, där står ibland tips på boende i alla prisklasser. 
  • evaoregon

Jag skulle rekommendera minst en vecka i NYC.  Ifrån Stockholm tar det 8-9 timmar att flyga till NYC och då gäller det direktflyg...

• Petrah

tack, ska gå in o kolla runt. fler tips???

Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Weekend i New York billigt, vart??