• JessicaPersika

Huskurer el annat mot torrt hår och hud

Ja nu är det vinter igen och min hud och hår hatar verkligen den torra luften! Och nu är jag gravid oxå vilket gör det hela lite sämre. Jag har provat smörja med oliv olja och haft honungs mask igår. Men det känns ändå välligt torrt.

Snälla nån som gjort nått som verkligen funkar?

• Svar på tråden Huskurer el annat mot torrt hår och hud
  • Joico

Fortsätt med olivoljan räcker inte alltid med bara en behandling.... sov med olivolja i håret (försök undvika hårbotten när du kletar in håret), duscha med olivolja och dutta dig torr efteråt så olivoljan är kvar lite på huden

• JessicaPersika

Ok ja de e väll bara att kämpa på då=) Men ja tror att ja ska ha i hårbotten oxå. Den är välldigt torr den med... Just nu känns det som det inte spelar nån roll om ja blir flöthead bara ja slipper kliandet och den otäcka känslan av torr hud!

• Joico

Det brukar bli en del i hårbotten ändå, utan att man själv kletar in det i hårbotten. Men vill du ha extra så får du väl det lägg en handduk på kudden när du ska sova bara, hehe. Jag brukar göra en fläta eller två, så slipper håret kommer över ansiktet o så.

Jag masserar in olivoljan på ben och armar och sen sköljer jag bara av, jag gnuggar inte bort nåt eller så. Sköljer bara bort överflöd. Sen duttar jag bort vattnet med handduken. Det blir ju lite kladdigt, såklart, så direkt efter duschen brukar  jag sätta på mig nå mjukisbyxor och nån tröja som jag inte är så rädd om.

Svar på tråden Huskurer el annat mot torrt hår och hud