• Mitt Älskade Barn

Ska skriva en skräcknovell - Vad tycker du är otäckt?

Jag ska skriva en skräcknovell som en arbetsuppgift på skolan. Jag vill att den ska vara extremt obehaglig och läskig. Men jag har lite brist på inspiration. Vad ger er obehagskänslor?

Bara som ex. Utomjordningar som kidnappar människor och lämnar tillbaka dem, fast någonting växer inom dem..
    Besatthet av djävulen, vanliga spökhistorier? vad skrämmer er som mest?

tack på förhand..:)

• Svar på tråden Ska skriva en skräcknovell - Vad tycker du är otäckt?
  • LillaMammis

Clowner! Dom är hemska!
    Allvarligt menat. Har världens clown fobi. Hade det innan filmen IT också.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Tecken

Jag är inte rädd för någonting, annat än situationer jag inte kan kontrollera Men vet att flera är rädda för spöken, clowner, insekter/djur av olika slag etc.

• Tecken

Jo, nu kom jag på en sak jag tycker är obehaglig! En del barn! En del barn får det att krypa i skinnet på mig. Det är barnen som alltid ler, men bakom leendet så anar man någonting mer.. Alltså onda barn, om det nu finns? I böckernas värld är allting möjligt

• Waite
    Tecken skrev 2010-12-05 15:39:40 följande:
    Jo, nu kom jag på en sak jag tycker är obehaglig! En del barn! En del barn får det att krypa i skinnet på mig. Det är barnen som alltid ler, men bakom leendet så anar man någonting mer.. Alltså onda barn, om det nu finns? I böckernas värld är allting möjligt
    Jag håller med, mystiska och onda barn är läskigt.
  • pluvdo

Något som skrämmer mig är typ... paranoia. Eller något sådant. När man själv har en annan verklighet än andra och alla vägrar lyssna på en. Det kanske inte är "skräck", men det tycker jag är skrämmande.

• IsDimma

Jag är löjligt rädd för broar men det inser jag ju att folk normalt inte är så det hjälper ju inte dig.
    Men överlag saker jag inte kan kontrollera, jag gillar inte trollkarlar tex eftersom jag inte vet hur dom gör.

• Mitt Älskade Barn

Tack för tipsen! finns det flera? :)

• Superbia

Allt som befinner sig på fel ställe om man säger så; döda barn mitt i natten, något som ligger på en plats där man själv inte har lagt det osv. Mörker, vatten, avlopp, insekter (speciellt spindlar, vilket också kan hänga ihop med oväntade saker på fel plats - de dyker alltid upp när man minst anar det), levande leksaker, tvättstugor, källare, vindar, övergivna hus ute i skogen, människor som utger sig för att vara normala men som visar sig vara sjuka i huvudet. Förmodligen alla klassiska saker som brukar vara med i filmer, men av någon anledning har jag väl blivit rädd för det också Flört

Men något som är riktig skräck för mig är tanken på att åka av en hög bro när jag har barnen i bilen. Om jag bara kan få med mig ett av dom, vem ska jag då välja? Hur ska jag lyckas ta mig bak till baksätet, få ut barnen och simma upp med dom, speciellt nu när det är så kallt. Börjar nästan gråta bara jag tänker på det.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • miss asah

Det ska vara så verklighetstroget som möjligt, inga monster eller annat overkligt.. Spöken är läskigt, stalkers.. 

• tii

Jag tycker också att barn kan vara läskiga.

• Önskan

människor som inte är det de verkar är läskigt....ex vis att de verkar hur beige och "normaltrevliga" som helst och egentligen är massmördare eller liknande och gör hemska saker.

• Bergatrollet
    miss asah skrev 2010-12-10 21:22:29 följande:
    Det ska vara så verklighetstroget som möjligt, inga monster eller annat overkligt.. Spöken är läskigt, stalkers.. 
    Inget overkligt, men gärna spöken? :)

Själv tycker jag att det kan vara läskigt med nåt så vanligt som en mörk bottenlös svensk insjö. Mörkt vatten där vad som helst kan gömma sig. Att vara ute och simma och känna nåt stryka mot foten... huuuuu!
  • Aprilbarn1

Har sett så mycket skräckfilm att jag blivit härdad, blir typ inte rädd för nånting längre (besviken).. Men kan tycka att det kan vara lite läskigt med personer som skrattar elakt :P Clowner kan också vara lite obehagliga. Fönstertittare (i verkligeheten) är grymt läskiga!

Svar på tråden Ska skriva en skräcknovell - Vad tycker du är otäckt?