Slemproppen=förlossning?
Hej!
Jag är snart i v.34 och under ca 3 dagar så har jag haft segt genomskinligt "slem" med lite vita strimmor i, i trosan och när jag gått på toa lite då och då. Det har varit ganska mkt men blod har det inte kommit. Jag är helt säker på att detta är slemproppen då jag inte haft några liknande flytningar tidigare. Nu efter dessa dagar då den började släppa (en vecka efter ungefär) så har jag haft lite småont i magen (inte i samband med sammandragningar) och har ibland kännt hugg i nedre delen av magen med. Har haft ganska graftiga sammandragningar, dock inte smärtsamma, kanske liiite, lite molvärk, men det är inget jag tänker på. Trycket nedåt när jag har sammandragningar är ganska stort och under den senaste veckan har bebisen blivit vild i magen.
Nu är jag ju bara i v.33+4 men började fundera lite. Min mamma fick mig ca 5 veckor för tidigt. Jag vet att det kanske inte går i släkten att man får barnen tidigt osv. men det kanske kan bli så ändå? Vet någon om risken att få sitt barn för tidigt är högre om man sj är för tidigt född? Eftersom min slempropp nu gått och jag börjar känna mig annorlunda i kroppen så undrar jag hur länge ni tror att lillen kommer vara kvar i magen? Jag vet att det kan ta veckor innan förlossningen sätter igång efter att slemproppen gått, men om man väger in det jag skrivit om för tidig födsel osv. Vad tror ni?
Tack på förhand. =)