• amomentlikethis

Tassimo kaffemaskin. Är du nöjd?!

Vi ska i år köpa en gemensam julklapp istället för till varandra och tyckte att det kunde vara gott med lite lyxkaffe i vardagen ibland. Kunna ta en cappuccino/latte/varm choklad hemma utan krångel och snabbt

Igår fick vi smaka på latten och chokladen vid provsmak i en butik och det smakade bra så vi tänkte satsa på en sån här nu.

Ni som har en, är ni nöjda?
    Funkar den bra?
    Något ni är mindre nöjda med?

• Svar på tråden Tassimo kaffemaskin. Är du nöjd?!
  • Christel83

Jätte nöjd!!! Mumsigt och enkelt! Finns att köpa många fler kaffe och choklad sorter på deras hemsidan!

• sSARAa

Vi är super nöjda
    De ende negativa jag kan komma på är att den låter lite högt när den brygger.
    Men de är inget som stör tycker jag.

• EwMa

Också supernöjd och så enkel och sköta...

• Anova

Både mina föräldrar och min syster har en sådan och alla verkar jättenöjda. Själv är jag och sambon storkonsumenter då det gäller kaffe så vi skulle gå med ekonomisk brakförlust om vi hade en tassimo (som jag alltid har trott hette tossico, vilket betyder giftig på italienska).

Nu när du har en tråd så vill jag passa på att fråga om det är någon som har te-kappslarna och om det fungerar bra.

• EwMa

Har inte fått dom ännu, men får dom i veckan så ska uppdatera då kanske....

vi har både tassimo och vanlig bryggare...men när man vill ha kaffe lite snabbare och bara 1 efter maten så är tassimo bra och ha

• amomentlikethis
    Anova skrev 2010-12-05 16:57:58 följande:
    Både mina föräldrar och min syster har en sådan och alla verkar jättenöjda. Själv är jag och sambon storkonsumenter då det gäller kaffe så vi skulle gå med ekonomisk brakförlust om vi hade en tassimo (som jag alltid har trott hette tossico, vilket betyder giftig på italienska).

Nu när du har en tråd så vill jag passa på att fråga om det är någon som har te-kappslarna och om det fungerar bra.
    Min gubbe trodde den hette tossimo, inte lätt det där

Vi hade tänkt ha kvar vanliga bryggaren för vanligt bryggkaffe. Vi har platsen så behöver inte tänka på det.

Denna är enbart en ren lyxpryl för våran del men roligt att skämma bort sig själva ibland.
    Då verkar den vara bra då av de inlägg jag fått hittills
  • Anova
    EwMa skrev 2010-12-05 16:59:18 följande:

vi har både tassimo och vanlig bryggare...men när man vill ha kaffe lite snabbare och bara 1 efter maten så är tassimo bra och ha
    Du får avlägga en rapport. Ska själv testa i jul då jag är hemma hos föräldrarna.

Jag har aldrig förstått det här med en kopp.. Här finns det alltid färdigt kaffe, det dricks mellan 2-4 kannor per dag hemma hos oss.
  • amomentlikethis
    EwMa skrev 2010-12-05 16:59:18 följande:

Ja, det är ju sant om man bara ska ha en kopp.
    Våran vanliga bryggare måste man göra minst 2 koppar i så när min man inte är hemma så måste jag ändå göra 2 koppar och tvingas slänga det som blir över. Dricker i regel 1-2 koppar om dagen, ibland inte alls på flera dagar. Lite periodare. Då kan den ju vara enkel att ha för min del
    (gubben jobbar utomlands så det blir en del slös på de 2 veckor han är iväg)
  • vackert udda

Kul tråd! Just Tassimo har vi pratat om en hel del här hemma senaste veckan, känns som om den skulle kunna passa oss. Min sambo dricker kaffe, men väldigt lite och jag dricker inte det alls, däremot älskar jag te och varm choklad så den verkar vara perfekt för oss. Ska bli kul att höra lite vad folk tycker om den innan vi bestämmer oss att köpa den :) 

♥ Vår älskade lilla tjej har BF Julafton 2010 ♥
  • SVejsan

Vi låter det vara just beroende på kapslarna. Ytterligare ett "format" på marknaden. Hur kommer det att se ut om något år? Vilka butiker kommer att stödja det. Anser ni att det är miljömässigt försvarbart att "styckförpacka" kaffe - vi gör inte det. Oavsett hur recyclingsprogrammet är uppbyggt så ökar det transporter och förpackningarna drar "förpackningsmaterial", 

Svar på tråden Tassimo kaffemaskin. Är du nöjd?!