• malin o

Vad gör ni med era VHS video band?

Ska man slänga alla gamla VHS band? Vi har ingen video längre som fungerar, utan det är ju bara DVD nuförtiden... Om någon är intresserad får ni gärna komma och hämta Känns hemskt att bara slänga. Här är säkert ett hundratal barn filmer och även vuxen filmer. Molly mus, barbie, trolltider, ja allt!

• Svar på tråden Vad gör ni med era VHS video band?
  • älskarlivet81

Vi går just nu genom våra vhs-filmer för att se vad vi vill spara. Planen är att vi ska köpa så vi kan föra över dem till datorn.

• rosen76

Vi har gett bort massor, sålt och slängt. Köpt en del på dvd. Har kvar vissa som kan vara svåra att få tag på annars. Har både video och dvd.:)

• Kazeer

De ytterst få saker jag ville spara har min pappa bränt över på DVD. I övrigt är VHS-banden förpassade till evigheten.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hejasverige90000

Allt av nostalgiskt värde lade jag över på både extern hårddisk och DVD skivor, allt annat slängde jag bort eftersom VHS är historia och det jag och min dotter vill se laddar vi hem, eller köper via nätet om priset är det rätta eller om det är en särskild collection vi vill ha.
    Även DVD skivor känns ju aningen föråldrat idag och jag kommer, i mån av tid, att försöka lägga över det mesta på Blu ray.

• malin o

Hmm, ja, just nu överväger jag att slänga alla... Med tanke på miljön så känns det inte alls bra... Och att bränna över disney filmer etc till dvd känns inte så jätte aktuellt eftersom man kan köpa dem på dvd för billig peng... Om det varit privata filmer tex på barnen när de går lucia på dagis eller annat så kan man ju bränna över till dvd...

• basio

Eftersom vi har en VHS-spelare så används våra vhs-filmer fortfarande, framförallt barnfilmerna som jag samlade på som barn. Men planen är väl att så småningom föra över dem på dvd.

• Elli47

Vi har kvar allt eftersom vi har en fullt fungerande VHS-spelare, ungarna brukar titta.

• Superbia

Mitt projekt är att köpa de filmer som jag vill ha på DVD, men så är ju kruxet att alla filmer faktiskt inte har getts ut på DVD. Får väl se om jag kan föra över dessa till något annat mer gångbart någon dag. Tror att det är lättare att köpa filmerna på DVD om jag gör mig av med dom, annars tänker jag bara "den har jag redan". Vilket dilemma Flört

♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • Miss Obsessive

Jag har skänkt filmer till second hand och för något år sedan så gav jag bort både VHS-spelare och filmer till en ensamstående klasskompis som hade det kämpigt med ekonomin. Jag skulle ändå gjort mig av med grejorna och tänkte att om någon annan kunde få glädje av de så.. 

• korvhöna

net on net har dvd/VHS-spelare till försäljning, DET NI ;P

• Serla

Vi har fört över de som vi vill spara till DVD. Givit bort till de som vill ha, resten kastade jag faktiskt idag! Skönt att bli av med dem och så slapp vi två banankartonger i källaren!

• malin o

Nu kom svärmor och sa att hon hade en VHS apparat vi kunde få...Så då behåller vi nog barnfilmerna iallafall ett tag till... Men vuxen filmerna kommer vi nog att skänka bort till typ Myrorna eller nått?!

Svar på tråden Vad gör ni med era VHS video band?