Vad vill jag bli när jag blir stor? Har du något tips på rolig och spännande utbildning?
Jag skulle vilja skaffa mig en utbildning så att jag kan få bättre lön och jobba med något jag verkligen vill hålla på med, men då är frågan vad f*n rent ut sagt vill jag jobba med? Vad vill jag göra med mitt liv? Jag tror att jag börjar få lite ångest och panik över att jag enbart har en gymnaseutbildning, men halv dåliga betyg att falla tillbaka på.
Många av dom som är lika gamla som mig har idag gått färdigt sina 5åriga högskole/universitetsstudier och jag har liksom inte valt den vägen samtidigt så måste jag även om jag är gift börja tänka på mig själv också. Jag är 24år och har två barn och enda anledningen till att jag överlever och har det bra är för att jag är gift med en man som tjänar relativt bra. Vi har gemensamekonomi och mina och dina pengar finns inte så jag är inte så orolig på det sättet, men vi har nu två barn och vad gör jag om det av någon anledning tar slut och vi skiljer oss. Jag skulle inte överleva ekonomiskt i så fall så jag måste försöka skaffa mig en utbildning så jag kan försörja mig själv i fall att.
Jag vill därför ha tips på utbildningar som är roliga och som leder till jobb som är roliga, spännande och utvecklande. Visst hade det varit ett stort plus om man dessutom fick bra betalt, men man kan inte få allt Om det är på distans gör inte så mycket eftersom det antagligen är det jag kommer vara tvungen att läsa i alla fall. Så tips på utbildningar sökes