• 1979Bokläsare

Ingen mens...

Hej hej,

går och väntar på att min mens ska komma, som så många andra. Jag har under en tid ätit Primolut Nor för att få mensen att komma som den ska eftersom jag har PCO. Denna månaden tänkte jag se om mensen kom som den skulle, har inte ätit några tabletter denna månaden men ännu ingen mens. Om jag har tänkt och räknat rätt, vilken är lite lurigt, så borde mensen ha kommit igår, elelr idag men fortfarande ingenting.

Hade troligtvis ägglossning denna månaden, då detta var enda gången som jag någonsin fått utslagg, dock svagt, på en ÄL-sticka. Hmmm...

Väntar och väntar, kan jag vara gravid? Är mensen bara knasig igen? Ingen aning!

Någon klok eller mindre klok med någon idé?

Kram

• Svar på tråden Ingen mens...
  • Lille Gris

Svagt utslag på en äl-sticka betyder ingenting. För att räknas som möjlig ÄL ska strecket på teststickan vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, allt annat är negativt resultat.

Hur många cykler har du ätit primoluten? Det mest troliga är tyvärr att du inte funkar utan dem, men har du tur så kan det vara bara lite förskjutet.

Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • 1979Bokläsare

Jag åt dem under december och januari förra året, sen kom mensen som den skulle under tre månader och sen blev det strul igen, fick nya Primolut, började med dem den 22 april och sen har jag börjat med dem den 22 varje månad förutom denna...

Ska tilläggas att jag har gått ner i vikt som jag ska och jajg har tappat en del av min kroppsvikt och då har jag fått reda på att ÄL kan komma igång som den ska. Vi testade under flera dagar och det visade streck... Visar det svagt först och sen starkare ju närmare ÄL man kommer? Och sen ner igen?

Har haft konstant mensvärk sedan förra helgen, tuttarna är gigantiska och gör såå ont...

Antar att det troligtvis inte är något alls, men mensen borde ju komma förr eller senare skulle man ju tycka!

• Lille Gris

Det är så olika hur äl-tester beter sig för olika människor så det går inte att säga. Jag har aldrig testat i naturlig cykel då jag inte har någon att räkna med, men när jag tog pergotime visade det lite svagare i 2-3 dagar innan det blev starkt=positivt utslag, och sen dagen efter var det inget streck alls.
    Men många med PCO har förhöjt LH konstant så då visar det utslag hela tiden, antingen svagt som aldrig blir starkt eftersom det aldrig blir äl eller så är det starkt positivt hela tiden, vilket då inte heller är rätt resultat.

Bara att vänta och se. Men om mensen fortsätter hålla sig borta och du fortsätter ha en massa konstiga symptom som du inte riktigt känner igen så är det kanske läge för ett grav-test istället 

Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • 1979Bokläsare

Ha ha, ja kanske får göra det. Mina tuttar är som bollar!!! Helt galet, känns som om jag nästan ska tippa omkull. Testade för några dagar sedan men det visade inget, väntar ett tag nu och sen får vi se vad som händer.

Det vore kul med en litenjulklapp;)

Svar på tråden Ingen mens...