Charlene skrev 2011-04-01 10:02:25 följande:
Kaiian, hoppas du har fått hjälp av läkaren, när jag tänker efter hade vi en period där min lilla pojke vaknade och ville ha nappen hela tiden, det var nog när han var sex sju månader, kommer inte ihåg exakt hur det var men är det inte en av alla dessa utvecklingfaser, den där bebisen inser hur stor världe är och mamma och pappa kan gå iväg? se länken
www.barnsidan.se/cldoc/70.htm
Min lilla pojke har ju alltid haft problem med gaser, det funkade bra ett tag när han fick mat och gröt etc men när jag tänker efter började nog problemen med uppvaken typ 5-8 gng per natt när han började få tänder vid nio månader och vägrade hemlagad mat och endast åt burkmat. Förstoppningen kom nog i samband med detta, har märkt att han har svårare att bajsa efter burkmat. Efteråt när han började äta hemlagad igen hade nog gammal bajs fastnat i tarmarna tror jag och därmed dessa månader med gråt och skrik. Hoppas det ordnar sig för er, jag vet vad ni går igenom. Kram.
Lillnagel, har Windi hemma, hjälpte inte då pruttarna sitter längre upp i tarmarna.
Hej och tack snälla för svar! Läkaren var mkt trevlig och sade att blir det inte bättre inom kort med några tömningar med resulax samt ökad dos laktulos så blir det att testa forlax. Jag hoppas att vi kan få i honom det. Hon vill också att vi för säkerhetsskull bokar en tid för en genomgång av sonen.
Ja jag känner till utvecklingsfaserna, han blir absolut "prillig" på nätterna under dom men jag tycker att det varit "knas" även i mellantiderna.
Hmm, jobbigt att höra det där om burkmat. Det är burkmat min son får. Av flera anledningar som jag inte orkar gå in på nu. Skit om det ska ge honom magproblem.
TACK snälla för Ditt stöd! KRAM