Soltorkade tomater
Har en stor burk soltorkade tomater som jag måste äta upp inom ett par dagar. Så jag måste ha lite recept på vad man kan göra med det i.
Har gjort en pastasås av det...men jag har för mig att man kan ha det i paj, men till vad?
Har en stor burk soltorkade tomater som jag måste äta upp inom ett par dagar. Så jag måste ha lite recept på vad man kan göra med det i.
Har gjort en pastasås av det...men jag har för mig att man kan ha det i paj, men till vad?
man kan annars frysa in dem också.
Har dem i nästan vad som helst. Pasta ,paj eller wok eller i salladen. Jätte gott i pasta sallad!
Karpet - Kan man? Fast dom ligger i olja? Vill för övrigt äta dom, tycker det är gott
Ja om du häller av oljan. Jag gör det. Jag köper en stor burk, häller av oljan och fryser in det jag inte behöver. De ändrar inte koncistens ens.
Brukar ha i grytor, hacka i köttfärsbiffar, göra fyllning till kycklingfiléer tillsammans med fetaost och inlagd vitlök, lägga på paté, hacka i en paella, ha i hackade i sås till tex filé eller kotlett...
annca - Hacka i köttfärsbiffar? Hur gör man då? Som extra krydda när man gör vanliga köttfärsbiffar bara? Ska mamn skölja av all olja då eller?
De funkar ju till allt men skölj inte av all olja, men låt den rinna av. Jag tänkte göra paj idag med sådana tomater och broccoli, supergott!
Quesadillas (stavning?) är enkelt att göra. Brukar göra med skivad mozarella, strimlade soltorkade tomater, hackad vitlök och parmaskinka riven i bitar mellan två tortillabröd av valfri sort. Perfekt som förrätt, sopptillbehör eller mellis för hungriga barn.....
Man lägger i allt det goda och värmer sedan i torr (teflon)stekpanna tills mozarellan smält och sedan är det färdigt att servera!
Javisst! Finhacka tomaterna och blanda i smeten!
Eller så kan man fylla biffarna med en blandning av fetaost och tomaterna!