Får man säga att hundar är äckliga?
Var på en fest i helgen. Kompisen började prata om att skaffa hund och jag nämnde att jag aldrig skulle det, varför vad frågan och jag sa att jag tycker hundar är äckliga, vilket jag tycker. Därmen inte sagt att andra får tycka om sina hundar men min personliga åsikt att jag inte har mycket för dem.
Då fick jag två personer emot mig (uppenbarligen hundägare) som påstod att så fick man inte säga, att det var ungefär samma sak som om någon skulle sagt att mina barn var äckliga.
I min värld går det inte ens att jämför för nej jag värderar inte djur likamycket som människor men det vet jag att andra gör så fine, men i det stora hela så skulle jag ju självklart inte säga till någon att DIN hund är äcklig, likaväl som jag inte velat att nån sa att ditt barn är äckligt till mig. Får man inte ha en åsikt? Jag tycker hundar är äckliga för de luktar illa, fäller och grisar ner och de slickar sig i rumpan för att sen slicka någon i ansiktet. Dessutom anser jag dem vara bökiga och ivägen.
Mina barn kanske oxå är äckliga ibland, grisar, spyr och snorar, en del kanske finner det äckligt och väljer att inte skaffa barn för det, men återigen, det är väl deras privartsak. Man får väl tycka som man vill? Enligt dessa människor var jag respektlös som sa det högt,isåfall skulle jag bara tänka det för mig själv.
Nå åsikter?