• Anonym

Operera bort överflödigt skinn?

Jag har gått ner halva min kroppsvikt och det har givetvis satt sina spår på skinnet. Det har gått några år sedan nu och de flesta ställen ser ok ut, men armarna är helt fruktansvärda. Måste alltid ha långärmat för att inte skämmas ihjäl. Kan man operera bort överflödigt skinn från armar? Har aldrig hört talas om det. Nån som känner till det eller kanske gjort det själv? Vad kostar det att ta bort överflödigt skinn? Är det ett farligt ingrepp?

• Svar på tråden Operera bort överflödigt skinn?
  • Anonym
    bernte82 skrev 2010-12-05 22:54:30 följande:
    Det kan man göra!
    Va bra. Vet du nåt om det?
  • Anonym

Nån som vet nåt om det här?

• Anonym

Anna Book har gjort det i ett tv-program dessutom, tv4+, Plastikkirurgerna i förra säsongen. Finns säkert att se på nätet. Tror inte det är några större risker med det.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-14 21:52:15 följande:
    Anna Book har gjort det i ett tv-program dessutom, tv4+, Plastikkirurgerna i förra säsongen. Finns säkert att se på nätet. Tror inte det är några större risker med det.
    Nej jag vill verkligen inte se en operation, då lär jag aldrig våga göra det Tänkte mer om det var nån som visste lite om man blir sövd, hur lång tid det tar innan man kan lyfta saker, komplikationer, kostnad och sånt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-14 23:05:55 följande:
    Nej jag vill verkligen inte se en operation, då lär jag aldrig våga göra det Tänkte mer om det var nån som visste lite om man blir sövd, hur lång tid det tar innan man kan lyfta saker, komplikationer, kostnad och sånt.
    Det är inget otäckt operationsprogram Dom pratar om hur det görs, kostnad, info om ingrepp osv. Sen får man se hur hon blev efteråt. Jag minns dock inga detaljer.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-14 23:25:42 följande:
    Det är inget otäckt operationsprogram Dom pratar om hur det görs, kostnad, info om ingrepp osv. Sen får man se hur hon blev efteråt. Jag minns dock inga detaljer.
    Aha ok Tyvärr finns det inte kvar att se. Tydligen är programmen bara kvar en vecka. Synd.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-14 23:36:12 följande:
    Aha ok Tyvärr finns det inte kvar att se. Tydligen är programmen bara kvar en vecka. Synd.
    Hon har blogg, tror hon skrivit om det men annars får du fråga henne  Googla..
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-15 00:36:21 följande:
    Hon har blogg, tror hon skrivit om det men annars får du fråga henne  Googla..
    Nja jag tror jag hoppar Anna Book, måste finnas nån fler än hon som gjort det Tack ändå för förslaget.
  • 86TiAn82

Min mamma gjorde en mag operation, och då fick hon operera bort en massa hud från armar, ben och mage!

Det du kan göra är att gå på hälsocentralen, prata med en allmänläkare där först och be om en remiss till en kirurg för konsultation (stavning?) tror det är så man ska gå vägen, så skulle jag vara tvungen för att få (alltså inte få som i från landstinget eller så utan jag skulle köpa operationen) brösten förminskade! Om du ska betala själv, kolla upp kirurgen noga om han är van operationen med mera, och se till att få en riktig plastikkirurg och att det är ett skönhetsingrepp du gör, då är dom mer noga med ärren! För mammas gjordes som en nödvändig op och hennes ärr är hemska :(

• Anonym
    86TiAn82 skrev 2010-12-15 01:18:14 följande:
    Min mamma gjorde en mag operation, och då fick hon operera bort en massa hud från armar, ben och mage!

Det du kan göra är att gå på hälsocentralen, prata med en allmänläkare där först och be om en remiss till en kirurg för konsultation (stavning?) tror det är så man ska gå vägen, så skulle jag vara tvungen för att få (alltså inte få som i från landstinget eller så utan jag skulle köpa operationen) brösten förminskade! Om du ska betala själv, kolla upp kirurgen noga om han är van operationen med mera, och se till att få en riktig plastikkirurg och att det är ett skönhetsingrepp du gör, då är dom mer noga med ärren! För mammas gjordes som en nödvändig op och hennes ärr är hemska :(
    Tack för alla bra tips. Då ska jag ta mod till mig och börja hos min allmänläkare.

Ja jag ska se till att få en riktig plastikkirurg då. Det är ett skönthetsingrepp, har inga besvär med det förutom att jag inte känner mig bekväm alls att ha kortärmat. Tråkigt att det inte blev bra för din mamma
  • Anonym

Hej!
    Jag gjorde en bukplastik (överflödig hud på magen) vilket har gjort stor skillnad i efterhand för mitt självförtroende ect.
    Jag skulle råda dig att göra op privat en så kallad armplastik.
    Inom landstinget och den offentliga sjukvården anser jag efter stora efterforskningar att op är lite slarvigare och om du gör op privat så får man oftast snyggare ärr och finare resultat i övrigt vilket gör stor skillnad.
     Så kolla upp olika kliniker i din närhet och gå på konsultation för att rådgöra med en plastikkirurg över hur man bäst åtgärdar just dina armar.
    Lycka till nu och jag lovar, det är värt det! :) 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-15 08:23:14 följande:
    Hej!
    Jag gjorde en bukplastik (överflödig hud på magen) vilket har gjort stor skillnad i efterhand för mitt självförtroende ect.
    Jag skulle råda dig att göra op privat en så kallad armplastik.
    Inom landstinget och den offentliga sjukvården anser jag efter stora efterforskningar att op är lite slarvigare och om du gör op privat så får man oftast snyggare ärr och finare resultat i övrigt vilket gör stor skillnad.
     Så kolla upp olika kliniker i din närhet och gå på konsultation för att rådgöra med en plastikkirurg över hur man bäst åtgärdar just dina armar.
    Lycka till nu och jag lovar, det är värt det! :) 
    Tack snälla för ditt svar. Va kul att du känner dig så nöjd. Jag hoppas att det ska bli samma för mig. Känns så trist att banta 50 kilo och ändå känna sig så missnöjd. Hade verkligen hoppats att armarna skulle dra ihop sig som resten av kroppen, men nu drygt två år senare är du fortfarande helt skrynkliga och hängiga.

Vad är det man ska kolla upp så man vet om de verkligen är bra?
  • Anonym

Du ska kolla upp att dom är med i svensk förening för estetisk plastikkirurgi.
    Sen kan du alltid googla mycket om kirurgen och se vad tidigare patienter tycker.
    Om du bor i närhetheten av sthlm så rekomenderar jag strandkliniken och dr Oya.
    Hon var tidigare chefskirurg på rekonstruktiv plastikkirurgi på karolinska och har nu en egen klinik, hon har många års erfarenhet och är som sagt väldigt skicklig kirurg.
    Vad du är väljer så önskar jag dig lycka till! 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-23 12:05:33 följande:
    Du ska kolla upp att dom är med i svensk förening för estetisk plastikkirurgi.
    Sen kan du alltid googla mycket om kirurgen och se vad tidigare patienter tycker.
    Om du bor i närhetheten av sthlm så rekomenderar jag strandkliniken och dr Oya.
    Hon var tidigare chefskirurg på rekonstruktiv plastikkirurgi på karolinska och har nu en egen klinik, hon har många års erfarenhet och är som sagt väldigt skicklig kirurg.
    Vad du är väljer så önskar jag dig lycka till! 
    Tack så jättemycket för toppentips

God jul!
Svar på tråden Operera bort överflödigt skinn?