krian87 skrev 2010-12-06 08:42:09 följande:
Ursäkta att jag skriver det. Men jag tycker din bvc tant har en skruv lös.. Dom äter ju för att dom vill och behöver det. tycker det är uselt råd att ge. Min son är snart 7 månader och vaknar 2 ggr varje natt för mat. har testat ge han gröt senare på kvällen men han vill ha mat på natten. Min bvc sa helt ärligt som det var, vissa barn vill ha det och behöver det. Och det ändrar sig oftast av sig själv.
Och att han är som han är, är väl bara bra. Han har väl följt sin egen kurva?? bebisar växer olika. jag känner en som vägde liknande vid 4 månader, och där var allt bra. och nu är han snart 1 och är världens goaste och välskapta unge..=)
Njut av din bebis och gå efter vad ditt hjärta och hjärna säger. Bvc har INTE alltid rätt. !!
Han följer kurvan sin jättebra och jag såg heller inte problemet i detta förrän BVC började vara på mig om att han ska inte äta på natten..
Känner att jag och min BVCtant kommit på fel fot från första början, får höra att han är fin och duktig men aldrig att JAG gör det bra, hela tiden ska jag ändra saker och tänka på massa saker som enligt mig är helt irrelevanta, har en dotter sedan tidigare på 7 år.. Om än detta är nått nytt med en grabb och ett helt annat barn så är jag inte helt ute och cyklar men så tråkigt att alltid få kritik från det ställer man ska lite på mest att dom vet vad dom pratar om..
Ska dit nästa vecka och bävar mig rean eftersom han fortfarande äter på natten och han fortfarande inte är intresserad av vanlig mat och för att jag ger sempers banangröt (den älskar han, enda han äter föruton flaskan tyo) istället för göra egen havregryndgröt med banan som hon var på mig om sist.. ja herregud..
Funderar på byta tant,
borde jag ta upp detta med henne nästa gång??
Nu vart det helt OT helt plötsligt =)